3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Billy

Opstartbare programma’s via RealBasic

Hoe kan ik mijn programma automatisch laten opstarten wanneer de gebruiker zijn computer inschakelt?

Ondertussen weet ik al dat OS X kijkt naar /System/Library/StartupItems en naar /Library/StartupItems. De eerste is in principe gereserveerd voor de eigenlijke systeem programma’s. Dus als ik netjes wil blijven moet ik het tweede gebruiken.

Maar hoe moet ik verder? In windows kon je gewoon een verwijzing maken van je .exe in het register.

Kan ik ook gebruik maken van een command option. Hiermee bedoel ik stel dat mijn applicatie 123 noemt. Onder Windows kon je “123.exe mini” doen. Die mini was een extra command. Je kon in je programma bekijken of er extra parameters was toegevoegd bij het opstarten van jouw applicatie. Die mini kan hierbij bv. aangeven dat het programma zich meteen moet verbergen ofzo.

Billy

Bijdrager
    hansenonline

in systeemvoorkeuren>accounts>opstarten kan je het automatisch opstarten regelen, je andere vraag geen idee.

daan.

Bijdrager
    Billy
    ”hansenonline”

in systeemvoorkeuren>accounts>opstarten kan je het automatisch opstarten regelen, je andere vraag geen idee.

daan.

Ja maar de bedoeling is dat mijn RB programma deze handeling automatiseert.

Billy

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.