7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    cprail

Opstart vraag

Hallo groep. Ben een tevreden switcher draai nu een jaar mac tot volle tevredenheid. Echter, vanmorgen met opstarten kreeg is een knipperende wereldbol, dan een finder map met een wisselend beeld van vraagtekens en het finder logo. Dit alles o’n 20 seconden, daarna start ie door en werkt alles perfect. Heb dit echter nooit gehad. Heb begin deze week ge-upgraded naar 10.3.9. Heb eerlij gezegd nog geen FSCK-Y controle uitgevoerd. Mijn Mac? Een G5 1.6 single, 1280 Mb DDR-Ram. Enig idee wat dit veroorzaakt kan hebben en wat eraan te doen?

Wilco

Bijdrager
    ThinkApple

doet hij dat steeds op nieuw? of was het maar één keer?

meestal als hij dat maar één keer doet, en het is voor dat hij doorstartte, wil dat zeggen dat er iets niet inorde was in de computer… dan hersteld hij dat en is je macje terug in orde,

als hij altijd opnieuw doet, kan ik je niet helpen, maar zou ik je aanraden om toch’s langs een dealer te rijden…

— ps ik las hier ergens op het forum dat de G5 1,6GHZ niet zo’n betrouwbare processor is, maar dat kan ook weer gelul zijn van één of twee… ikzelf zit met een G4 1,67GHZ, dus kan het niet sjekken…

Bijdrager
    cprail

Misschien handig te vermelden dat mijn zus ernaast op een windows PC bezig was (Mac stond op dat moment uit!!) toen haar voeding het begaf en alles op zwart ging. Nogmaals, de Mac stond niet aan, maar zo dit invloed kunnen hebben??

P.s. de 1.6 Ghz processor werkt prima voor mij! Nooit iets bijzonders gehad eigenlijk

Bijdrager
    BlackMAC

zit je op een netwerk?

Bijdrager
    JobKuipers

Als je in de systeemvoorkeuren naar Opstartschijf gaat, en daar kan je checken of je apple wel in eerste instantie van de interne schijf op wil starten. (zo niet dan je interne schijf (waar je systeem op staat)) aan klikken en systeemvoorkeuren afsluiten.

Als je nu opnieuw opstart en hij start gewoon op (dus zonder wereldbol etc.) was dat het probleem.
    Krijg je er nu weer last van dan zou ik maar eens permissies repareren, caches legen en cron-scripts laten lopen (bv. met Onyx of MacJanitor, beiden kun je via Versiontracker.com downloaden).

Succes,

Groet,
    Job

Bijdrager
    cprail

nee zit niet op een netwerk en computer zijn op geen enkele wijze verbondenmet elkaar….:-(

Bijdrager
    cprail

Heb zojuist gechecked en inderdaad was de opstartschijf verwisseld… opgelost. Bedankt voor de reacties

Wilco

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.