6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    bonoman

Opstart schijf vol…. (niet dus)

De Macbook van mijn vrouw geeft bij het openen van een Wordbestand de melding ‘werkbestand kan niet worden gemaakt, opstartschijf vol’. Echter van de 256GB is slechts 44 GB gebruikt.

Bijdrager
    GoeieDag

Herstart de MB eens.
    En: probeer het bestand eens op een andere Mac.

Bijdrager
    McPim

Dat heeft inderdaad niet met de vrije ruimte te maken maar waarschijnlijk met lees/schrijfrechten van de werkbestanden van Word. Je kunt proberen de bestandsbevoegdheden te herstellen om te kijken of dat helpt. Vóór El Capitan kan dat met ‘Schijfhulpprogramma‘, in El Capitan moet je hiervoor een terminal-commando gebruiken.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    koen

“Bestandsbevoegdheden herstellen” kijkt alleen naar Systeem files, niet naar documenten of applicaties. UIt de link die je gaf:

Vanaf OS X El Capitan zijn de bevoegdheden van systeembestanden automatisch beveiligd. Bevoegdheden moeten niet meer worden gecontroleerd of hersteld met Schijfhulpprogramma.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  koen.

Bijdrager
    McPim

Klopt koen, dat heb ik ook gelezen. En toch schijnt het te helpen bij dit Word probleem, ook onder El Capitan, dus het proberen waard. (bron)

Bijdrager
    koen

Wow – dat is denk ik de eerste keer dat ik iets werkelijk nuttigs lees over het herstellen van bestandsbevoegdheden :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.