2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    hazenkamp

Opstart probleem met Powerbook G4

Hoi, sinds gister avond lukt het niet meer om mijn mac optestarten. Ik heb geprobeerd te optestarten via de interne schijf , en externe FireWire schijf. Ik kom wel in OsX maar daar houdt het mee op. De muis kan ik wel bewegen maar niks aan klikken. Het enigste wat ik kan doen is de on/off knop drukken en dan op enter drukken, zodat de comp afsluit of op Esc toets en dan gaat het afsluit venster weer weg(cancel). Ik heb Disk Utillity geprobeerd, C-toets ingehouden maar vervolgens kan ik niks aan klikken. Ik wordt nu echt wanhopig! Wat moet ik doen?

Powerbook G4, 256MB, 10.3.9

Bijdrager
    Blieper

Hoi hoi,

Ik kan niet helemaal uit je verhaal herleiden of dat je opgestart hebt vanaf je InstallatieCD, maar dat zou toch moeten lukken.
    Verders heb je daar ook het Schijfhulpprogramma en die zou je dan eens moeten draaien.
    Verders is nog een optie om DiskWarrior te draaien, maar die moet je dan wel hebben om daar van op te starten.

Misschien ook nog even opstarten met Apple Alt PR ingedrukt en dan drie keer laten “Boingen” voordata je de toetsen loslaat.

Just let me know!!

Succes!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.