4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    aruba

opstart nieuwe imac

door mij bestelde iMac 20 inch onderweg,tevens Airport extreme besteld.Na jaren met Pc en microsoft gewerkt te hebben ga ik switchen.Totaal geen ervaring met MAC.

mijn vraag is:Zal ik eerst the iMac uit de doos halen en aan sluiten op mijn “alcatel touch pro” en hem
    met draad opstarten???? Na configurarie(?) met internet overgaan naar “Airport extreme Basis”

of????

eerst Airport extreme plaatsen en daarna iMac aansluiten?? iemand met ervaring die mij raad kan geven .

Ik begin het al warm te krijgen ,in het verleden opstarten met PC,s altijd ellende,hoop daar nu eens vanaf te zijn met iMac ,

Bijdrager
    Eswip

Sluit alles gewoon lekker tegelijk aan en kijk wat er gebeurd.. Het maakt echt niet uit wat je als eerste aansluit.

Bijdrager
    sypie

Maar… Wil je eerst lekker updates binnenhalen en je Mac enigszins verkennen op internet dan kun je makkkelijker je Mac aansluiten op je modem die je nu hebt. Daar kun je instellingen opzoeken die je ndig hebt voor je Airport apparaat eventueel. Je weet dan ook zeker dat je Mac het internet op kan en dat een evetueel later niet functioneren van je internet niet aan je Mac zal liggen maar aan je Airport.

Bijdrager
    dintel

Persoonlijk zou ik eerst de Airport installeren en dan de iMac vervolgens kan je dan via de iMac gelijk op het netwerk van je Airport.

Als je dan de updates uitvooerd ben je helemaal klaar. Je zult trouwens merken dat het installeren van netwerken met Mac extreem makkelijk gaat.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.