11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    burdy

Opstart Gong

Ik heb op m’n iMac OS 10.9.5 opnieuw geinstalleerd. (ben even met 10.10 bezig geweest, was geen succes)
    Maar nu is mijn “opstart gong” ineens heel hard in volume. Het was vroeger heel zacht.
    Ik heb div. methodes op internet gezien om het geluid uit te schakelen. Maar niets werkt. Ik zou graag het volume een stuk zachter willen, desnoods uit.
    Maar ik kan nergens een methode vinden voor de zojuist opnieuw geinstalleerde stoftware OS 10.9.5.
    Wie weet een oplossing

Bijdrager
    Usain

sudo nvram SystemAudioVolume=%00

Dit in Terminal

Bijdrager
    Usain

En als je het ooit weer terug wil hebben:

sudo nvram -d SystemAudioVolume

Bijdrager
    Fruitdruif

Waarom zet je je iMac uit dan?

Heerlijk in de ochtend, even een tikje op je spatiebalk geven, en direct beginnen:)

Bijdrager
    anoniem

Soms moet je een Mac nog wel eens heropstarten (na updates bijvoorbeeld) en zul je zien dat dan net de kinderen slapen; ik vind dit een gouden tip:)

Bijdrager
    burdy

bedank voor te tips

Bijdrager
    JJmac

@usain, vroeger was er een programma voor, maar dit is ook een mooie oplossing, nu is die Boing er natuurlijk niet voor niks, is het mogelijk om het geluid te dempen, =%00 bijv. =%10

Bijdrager
    Usain

Die programma’s zijn er nogsteeds, maar zijn vaak outdated. En met deze oplossing hoef jij je mac ook niet te vervuilen met allerlei programma’s.

Bijdrager
    fred44nl

als je net voordat je een Mac opnieuw opstart, het geluid uit zet (=mute), dan hoor je ook geen opstart-gong:)

Bijdrager
    JJmac

Oke, het dempen wil dan schijnbaar niet.

Bijdrager
    Shmoo

Als je een hoofdtelefoon hebt aangesloten dan trek OS X zich ook niets aan van je geluidssetting en krijg je gewoon 100% geluid door de speakers of het niveau dat je het laatst hebt ingesteld toen je afsloot.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.