18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    EOS

Opstart geluid verwijderen ?

Hi,

Wie weet hoe je het opstart GONG kan verwijderen?

Thanx

Bijdrager
    Tay_

Waarom wil je dat verwijderen? Dat is een teken dat je Mac tegoei opstart.

Bijdrager
    Ducky_Inc
    ”Tay_”

Wat een kutreactie, ik zie vanzelf wel als hij niet goed opstart.
    Graag zou ik de oplossing ook graat weten :). Wel eens naar ge-googled maar weinig informatie gevonden.

Bijdrager
    moller
    Bijdrager
    Pieterr

Dit is de Universal Binary versie van de prefPane die in het OMT artikel wordt beschreven:
    http://macupdate.com/info.php/id/16425

Klik

Bijdrager
    hokkie

Op google niets kunnen vinden? Hoeveel linkjes wil je hebben?

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25458

Bijdrager
    diotav

http://tinyurl.com/djqm7v

[size=9:fc34a44f90]Lekkere spelfouten ook weer.[/size:fc34a44f90]

Bijdrager
    EOS

Super bedankt !

Bijdrager
    Ben271185

Toch nog even reageren op de eerste reactie. Er is inderdaad een zeer goeie reden waarom je dat geluid hoort en waarom je het eigenlijk zou moeten horen :

The Mac start-up chime is the equivalent of the screechy POST (power on self test) sound you hear on PC. It’s not part of the OS at all; it’s reporting the results of low-level hardware tests prior to boot up. The Mac chime will change if problems are detected.

Dus noem het niet zomaar een kutreactie (wat een kutreactie trouwens). Maar als je echt niet wil horen, zet dan gewoon je geluid af voor je je computer uit zet. Of zet je computer niet uit.

Bijdrager
    diotav

Bijdrager
    Soulshaker

Je hebt ook zo een progje waarmee je de klank kunt lager zetten
    Zodat je dit nog wel hoort , maar niet op volle luidsterkte :)

Bijdrager
    cmegens
    ”Ducky_Inc”
    ”Tay_”

Wat een kutreactie, ik zie vanzelf wel als hij niet goed opstart.
    Graag zou ik de oplossing ook graat weten :). Wel eens naar ge-googled maar weinig informatie gevonden.

Nou zeg, Ducky probeert je alleen maar te helpen. En hij heeft wel gelijk. Als je Mac het gewoon doet heb je er niet zoveel aan, maar wanneer hij niet meer opstart kun je toch wel het een en ander ontlenen aan de gong.

Maar goed, een klein beetje googlen naar: “remove Mac startup sound” dan had je dat, en de manieren om het toch te doen zelf kunnen vinden. Het is dus niet een kwestie van een k*treactie, maar de k*tvraag die die reactie oproept. Dus in het vervolg eerst even zelf zoeken, en als je er dan nog niet uitkomt, dan mag je in een forum netjes je vraag stellen.

Bijdrager
    Eelke

@TS: Duidelijk een voorbeeld van te lui om te zoeken.

Bijdrager
    Kleintje

Gelijk even op inhaken (ben ook lui);

Heb een Mac Pro. Geluid van weggooien van bestanden in de prullenbak komt duidelijk uit mijn Mac (die staat rechts naast het buro) en niet uit mijn speakers (links en rechts van mijn scherm).

Klopt dat?…..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Kleintje”

Gelijk even op inhaken (ben ook lui);

Heb een Mac Pro. Geluid van weggooien van bestanden in de prullenbak komt duidelijk uit mijn Mac (die staat rechts naast het buro) en niet uit mijn speakers (links en rechts van mijn scherm).

Klopt dat?…..

Ik heb zelf een “ouderwetse” PowerMac, maar alle geluiden die door het systeem worden geproduceerd komen uit de speakers.
    Als ik de speakers aansluit komt het signaal uit de speakers, zet ik de speakers op mute dan hoor ik niets, haal ik dan de stekker er uit, komt het uit de Mac.
    Dus bij jou klopt er iets niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wat het uitschakelen van het opstartgeluid betreft:
    Op zich kan dat geen kwaad. Maar hou er rekening mee dat het een indicatie is dat het moederbord OK is. Het is de eerste hardware test die na het aanzetten het een en ander controleert.
    Door dus het geluid uit te zetten mis je die informatie mocht de Mac kuren vertonen.
    Dus het eerste wat je eigenlijk zou moeten doen bij vreemd gedrag is eerst even de utility die het geluid uitschakelt op non-actief zetten. (voor zover dat dan nog kan)
    Ik heb het n.l. wel eens gehad (op een G4 PowerMac) dat het opstartgeluid soms niet klonk, terwijl alles daarna wel goed leek te werken.
    Dit kan dus een indicatie zijn van een probleempje dat gaandeweg erger zou kunnen worden, waar je dan niets vanaf weet omdat je het geluid uit had gezet.

Bijdrager
    Fireman
    ”Soulshaker”

Je hebt ook zo een progje waarmee je de klank kunt lager zetten
    Zodat je dit nog wel hoort , maar niet op volle luidsterkte :)

Welk proggie is dat? Bij mij gaat het erom dat dat geluid alleen wat minder hard is. Dus wel aanwezig maar niet zo hard.

Is dat ook mogelijk?

Bijdrager
    Switch

Dat kan met de Arcana Startupsound.prefpane. Met deze extensie kun je in het Systeemvoorkeuren paneel kiezen voor een bepaald volume door middel van een slider (of helemaal uit).

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.