6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MacFan55

Opstart CD Applecare op PBG4-17″ probleem

Bij het programma AppleCare krijg je ook een CD waarvanaf je zou moeten kunnen opstarten :roll:
    Niets daarvan dus… weet iemand hoe je dat probleem op kunt lossen?
    Of is de CD gewoon niet geschikt voor alle typen Powerbook’s?
    Ik heb de helpdesk van Apple nog niet gebeld. Er is nog niks mis met mijn PB maar toch; als er wat mis is wil ik wel graag dat het werkt.
    Volgens het bijgeleverde boekje moet je vanaf deze CD je schijf kunnen herstellen. Ik heb al begrepen dat je daarvoor beter niet Norton kunt gaan gebruiken. Maar wat dan wel als zelfs de schijf van AppleCare niet werkt?
    (OSX 10.2.6) :o

Bijdrager
    Aqua1

Ik had dat probleem ook en ik heb gebeld. Bleek dat de cd niet goed was. Ze hebben me een nieuwe opgestuurd. Je moet er wel van kunnen opstarten natuurlijk. Anders heb je er niets (of minder) aan.

Bijdrager
    JeePee
    ”Aqua1″

Bleek dat de cd niet goed was.

Ik had een aantal maanden hetzelfde, de cd werkt gewoon niet. Apple gebeld en die gaf aan dat dat door Micromat kwam…

”Aqua1″

Ze hebben me een nieuwe opgestuurd. Je moet er wel van kunnen opstarten natuurlijk. Anders heb je er niets (of minder) aan.

Ik heb geen nieuwe gekregen, maar ik denk dat ik ze nog een keertje bel, want je betaalt er wel voor… Hoewel ik DiskWarrior 3, Drive 10 en binnenkort TechTool Pro 4 heb, wil ik ook TechTool Deluxe hebben met opstartCD!:P :roll:

”MacFan55″

Ik heb al begrepen dat je daarvoor beter niet Norton kunt gaan gebruiken. Maar wat dan wel als zelfs de schijf van AppleCare niet werkt?

DiskWarrior 3 is het beste reparatieprogramma op de Mac, gevolgd door Drive 10 en binnenkort TechTool Pro 4. TechTool Deluxe is eigenlijk een soort onderdeel van TechTool Pro, je kunt daarmee het hardware gedeelte checken en wat softwarematige reparaties uitvoeren.
    Norton is op dit moment de grote verliezer, misschien dat het ooit nog terugkomt, maar op dit moment is het hoofdzakelijk negatief in het ‘nieuws’. Nieuweling is DiskGuardian, dat beloofd een goed programma te worden en is het misschien ook al, nu alleen nog even op wat reviews wachten…

Bijdrager
    cabbie

Dat is een bekend probleem. Even Apple bellen en zeggen dat de CD niet boot. Ze sturen dan een nieuwe toe.

Bijdrager
    MacFan55

:) Bedankt voor de reacties; hier kan ik wel wat mee.
    Het blijft natuurlijk wel vreemd :?
    Zou Apple haar eigen spullen niet eens testen? Of besteden ze dat gemakshalve gewoon uit bij de “buren” Lijkt me toch wat laks van Apple. Het gaat wel ten koste van hun naam. Als er Apple op staat verwacht je gewoon dat het “altijd werkt” En inderdaad, daar betaal je ook voor.
    Nogmaals bedankt.

Jelle uit Erica :finderoud:

Bijdrager
    cabbie
    ”MacFan55″

:) Bedankt voor de reacties; hier kan ik wel wat mee.
    Het blijft natuurlijk wel vreemd :?
    Zou Apple haar eigen spullen niet eens testen? Of besteden ze dat gemakshalve gewoon uit bij de “buren” Lijkt me toch wat laks van Apple. Het gaat wel ten koste van hun naam. Als er Apple op staat verwacht je gewoon dat het “altijd werkt” En inderdaad, daar betaal je ook voor.
    Nogmaals bedankt.

De spullen wel degelijk. Het betekent echter niet dat met het uitkomen van een een update van het systeem alles nog hetzelfde is. TOen ik de Applecare CD erin deed, kreeg ik de melding dat het niet getest was voor dit type computer. De Applecare doos was ook al wat ouder (niet zo’n mooie rode).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.