9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Chromatic

Opsomming binnen opsomming Pages

Hello,

Ik vraag me al een tijdje af hoe ik in Pages een opsomming binnen een opsomming kan maken (automatisch). Een erg simpele vraag waar ik vooralsnog geen antwoord op heb.

Voorbeeld:

1) De verschillende merken Cola zijn:
    -Coca cola
    -Pepsi
    -AH
    2) …

Hoe krijg ik dan een mooi lijstje colamerken?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    SunKeeper

Opsommingen los onder elkaar zetten.

Vervolgens je ‘tweede’ lijstje opsommingen in laten springen. Zo ontstaat precies wat jij wilt.

Niet te moeilijk denken, dat is de insteek van Pages.:)

Bijdrager
    Wyodor

Plaatje

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het enige dat je hoeft te doen is het inspringniveau („indent level” in de Engelstalige afbeelding hierboven) van de alinea’s in de lijst aan te passen. (Wel onhandig vind ik je geen stijlen kunt maken met een bepaald inspringniveau — dat moet je altijd met de hand instellen.)

Bijdrager
    SunKeeper

Maar hoevaak gebruik je zo’n functie?
    In steeds nieuwe documenten toch niet zo heel vaak. (lijkt mij persoonlijk)

Wil je het wel vaak herhaaldelijk gebruiken, dan kun je een vooraf opgesteld document gebruiken en dat steeds invullen en vervolgens dupliceren.

Bijdrager
    Chromatic

Bedankt voor de oplossing!
    Wat ik wel vervelend vind is dat als ik in zo’n opsomming werk, vervolgens de eerste opsomming niet meer automatisch doortelt (genummerd). Hiervoor moet ik een nieuwe opsomming beginnen en deze opnieuw op ‘tel door na vorige’ zetten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    SunKeeper op 23 januari 2014

Maar hoevaak gebruik je zo’n functie?

Een stijl met een bepaald inspringniveau? Ik redelijk vaak — of in elk geval vaak genoeg dat ik ontdekt heb dat je zo’n stijl niet aan kunt maken.

SunKeeper op 23 januari 2014

Wil je het wel vaak herhaaldelijk gebruiken, dan kun je een vooraf opgesteld document gebruiken en dat steeds invullen en vervolgens dupliceren.

Dat gaat niet zo goed als zo’n beetje alles wat je schrijft, uniek is:)

Chromatic op 23 januari 2014

Wat ik wel vervelend vind is dat als ik in zo’n opsomming werk, vervolgens de eerste opsomming niet meer automatisch doortelt (genummerd). Hiervoor moet ik een nieuwe opsomming beginnen en deze opnieuw op ‘tel door na vorige’ zetten.

Dan gebruik je de methode van SunKeeper, volgens mij, want als je het inspringniveau aanpast nummeren de hogere niveau’s gewoon door.

Bijdrager
    Wyodor

Een stijl met een bepaald inspringniveau? Ik redelijk vaak — of in elk geval vaak genoeg dat ik ontdekt heb dat je zo’n stijl niet aan kunt maken.

Plaatje (Ander plaatje toegevoegd dat het beter weergeeft)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ja, en probeer dat nu eens met een alinea die je op inspringniveau 2 of hoger hebt staan. Ga dan naar een andere alinea (zonder lijst, dan zie je het beter) en wijs er diezelfde stijl aan toe. Ik voorspel je dat hij op niveau 1 zal staan.

De reden dat ik dit graag met een stijl zou kunnen doen is omdat dat soms beter uitkomt dan handmatig aanpassen van de inspringing en/of herstarten van de nummering.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.