3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Walnuts64

Opslag ruimte wordt verkeerd aangegeven?

Beste allen,

iMAc 27 inch, 2013. Loopt nog als een zonnetje. Net de laatste Big Sur update geïnstalleerd zonder problemen. Wilde laatst mijn opslag checken en er was een discrepantie tussen de hoeveelheid beschikbaar in about this mac en system prefs.

Mijn foto’s alleen al omvatten 1.84 Tb dus er kan op een 3.12 Tb fusion drive nooit 2.43 Tb available zijn? Iemand een idee van de oorzaak? Spotlight laten reindexeren?

Bij voorbaat dank,

Erik

verschil tussen about this mac en systeemprefs

Inactief
    Anoniem

Duidelijk een Big Sur bug. Grafisch klopt het toch? En 3,12-2,43 TB is ongeveer precies de vrije ruimte van 572 GB, m.a.w. die 2,43 is ‘used‘ i.p.v. ‘available’. Niks aan de hand ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dit is iets van het OS wat nog steeds geregeld de wenkbrauwen doet fronsen.

Ik zit op High Sierra en volgens “over deze Mac” zou ik 20 GB aan foto’s hebben.

Dat klopt dus niet want in de map “afbeeldingen” heb ik naast wat losse bestanden 3 mappen staan met elk ±9 GB aan foto’s plus een fotobibliotheek van ±18 GB. In totaal dus ±45 GB. In twee van die mappen staan dus JPEG bestanden en in een andere RAW. Ra ra hoe kan dat?

Ik zie trouwens dat in Bug Sur foto’s kennelijk met een zandkleur worden aangeduid terwijl dat bij mij dus groen is. Moest dat nou weer Apple, veranderen om het veranderen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.