22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Opslag probleem ! 10,7 Gb naar vriend brengen ?

Ik heb hier een reeks bestanden ( foto’s vanuit mijn midden formaat camera, 125Mb per beeld) die nog deze namiddag bij een vriend client zouden moeten geraken ! In totaal gaat het om een map die 10,7 Gb groot is.
    Ik beschik niet over een stick die groot genoeg is..
    Hoe moet ik dat nu oplossen? Iemand een idee? Ik heb hier wel nog een paar DL dvd’s liggen, maar kan ik daar in dit geval iets mee aanvangen?

Bedankt

Bijdrager
    Yaris

Een abonnement van één maand op Dropbox nemen? (50 GB voor 9,99 $)

Bijdrager
    Elbertox

Ja, je kan 2x DVD’s branden en dan kom je er ook

Bijdrager
    JJmac

Tuurlijk, zet ze op dvd als data.

Bijdrager
    Sam Rijver

Was er laatst niet een ietwat te arrogante kerel bij de wereld draait door die een dienst had op het internet zodat je megagrote files kon delen?

Ik kan even niet zo snel op de naam komen maar er zijn vast mensen die weten wie en welke site ik bedoel.

Bijdrager
    sedikit

Het gemakkelijkst is versturen met WeTransfer via het internet. In porties van 2GB maximaal, maar wel onbeperkt en gratis:
    https://www.wetransfer.com/

Let op: niet verzenden in mappen, maar gecomprimeerd (.zip, .dmg e.d.)

Bijdrager
    Afroman

Wat ik persoonlijk niet snap. Als je weet dat je grote bestanden hebt, waarom heb je daar dan geen gear voor?

Maar anyway. Ik raad zelf ook WeTransfer aan, heb er zelf meerdere grote bestanden mee gedeeld.

(zelf gebruik ik Dropbox, de gratis versie met 4 Gb, maar je kan ook upgraden voor 10 dollar per maand naar 50 Gb of 20 dollar per maand voor 100 Gb)

Bijdrager
    Johnyw

Ok, ik wil het wel met WeTranser proberen, maar gaat dat verder dan 2GB, want er staat, 2Gb remaining ?

Bijdrager
    Maikelw

iDisk does the trick for me:)

Bijdrager
    MrGlenneke
    Afroman op 24 april 2011

(zelf gebruik ik Dropbox, de gratis versie met 4 Gb, maar je kan ook upgraden voor 10 dollar per maand naar 50 Gb of 20 dollar per maand voor 100 Gb)

Dropbox heeft standaard 2 GB, hoe kom jij aan 4 GB?

Bijdrager
    G-Force

Ik weet niet hoe snel jouw verbinding is, maar even 10,7 GB uploaden via internet gaat lang duren… ik zou het op twee dual-layer dvd’s zetten (aangezien je die toch hebt liggen).

Bijdrager
    KarelWillem
    Johnyw op 24 april 2011

Ok, ik wil het wel met WeTranser proberen, maar gaat dat verder dan 2GB, want er staat, 2Gb remaining ?

Bijdrager
    KarelWillem
    Afroman op 24 april 2011

…Maar anyway. Ik raad zelf ook WeTransfer aan, heb er zelf meerdere grote bestanden mee gedeeld….

Bij mij stopt het feest al na drie seconden.:lol:

Bijdrager
    reposte

Die heb ik ook gehad. Flash updaten hielp destijds bij mij.

Bijdrager
    Average User

Waarom neem je geen trail abo op Mobileme? Daar krijg je een boxje van 20Gb. Te verdelen in mail en overig. Wel opzeggen daarna, want ze verlengen stilzwijgend.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik snap eigenlijk niet wat nou het probleem is. Je kan toch die camera aansluiten aan de computer waar de foto’s op moeten komen te staan? Gewoon de camera meenemen dus. En een camera die foto’s van 125 MB schiet, lijkt me dat die wel meer opslag dan 10 GB heeft. (anders kun je niet meer dan 82 foto’s opslaan)

Op DVD zetten, en later weer van de DVD af kopiëren kost nog meer tijd dan de foto’s 1 keer van de camera afhalen. Laat staan via internet, want dan ben je minstens 6-10 uur bezig.

Of denk ik nu in de verkeerde richting?

Edit: ik zie dat je ook een MacBook Pro hebt. Zet de foto’s anders daarop (via Ethernet-kabel, mochten ze op je iMac staan), neem die mee, hang weer de Ethernet kabel ertussen en zet het zo over. Nog zomaar een mogelijkheid.

Bijdrager
    Sascha

Er bestaat ook nog altijd iets als een externe harde schijf voor enkele tientjes.

Via internet lijkt me inderdaad geen optie.

Als ik jouw was, en je geen externe HD hebt, zou ik die dvd’s gebruiken.

Bijdrager
    Ovomaltine

Ik gebruik Split&concat.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik had vroeger een kleine portable hd. Kost ‘niks’ tegenwoordig en is nooit weg…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Ovomaltine op 24 april 2011

Ik gebruik Split&concat.

Dat is weliswaar een handige utility, maar heeft niets met het verzenden op zich te maken. Die +10GB moeten toch overgebracht worden al is het in stukjes.

Bijdrager
    Ovomaltine

Dat is weliswaar een handige utility, maar heeft niets met het verzenden op zich te maken. Die +10GB moeten toch overgebracht worden al is het in stukjes.

Een mailtje of 1000:grin:

Elke oplossing is nu helaas al te laat. Zou het gelukt zijn tegen de namiddag?

Bijdrager
    Afroman
    MrGlenneke op 24 april 2011
    Afroman op 24 april 2011

Dropbox heeft standaard 2 GB, hoe kom jij aan 4 GB?

Invites rondsturen en ervoor zorgen dat je vriendjes die accepteren. Telkens krijg je 250 MB extra en je kan voorlopig door tot de 8.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.