8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Micha14

Opslag in gebruik en daadwerkelijke opslag in gebruik iPhone 6

Hallo,

Ik heb nu al een tijdje last van dat mijn geheugen op mijn iPhone vol is.
    Als ik dan kijk bij Algemeen -> Opslag & iCloud gebruik -> Beheer opslag. Dan zie ik dat ik steeds rond de 11-12 GB zit voor opslag in gebruik en 0 GB beschikbaar. En dit op een 16 GB iPhone 6. Ik begrijp dat de software wat ruimte inneemt maar 4-5 GB vind ik erg ver gaan.

Ik heb vorige week mijn iPhone helemaal opnieuw ingesteld met een iCloud reservekopie. Aanvankelijk leek het alsof het was opgelost aangezien ik na het downloaden van alle apps en foto’s op 6 GB opslag in gebruik en 7 GB beschikbare opslag zat. Nu een paar dagen later ervaar ik weer hetzelfde probleem. 0 GB vrij en 11,7 GB in gebruik. Ik heb noodgedwongen oude iMessage berichten moeten verwijderen omdat ik anders whatssapp niet meer kon gebruiken. Het gekke vind ik wel als ik al mijn applicaties optel, dan kom ik nu uit op 4,4GB. Dus wat ik echt gebruik.

Mijn broer (oud-iCentre medewerker) weet hier ook geen raad mee. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!

/uploads/community/dd7e16658f300989db7e22c7c90677b94da202c7_82451.png

^= mijn huidige situatie.

Anoniem

Anoniem

Ik vrees dat je met een 16GB iPhone regelmatig tegen dit probleem aan zal lopen. Eigenlijk kan je stellen dat een 64GB iPhone 6(s) de enige geschikte instapper is om zonder al te veel gezeur over ruimtegebrek prettig met je telefoon te kunnen werken.

Ik denk dat je het kan voorkomen door regelmatig berichten van WhatsApp, iMessage en je camerarol op te schonen.Let ook op de filmpjes die je schiet.

Bijdrager
    amazone

Je kan toch doorklikken om te zien welke app wat gebruikt. Dan zie je direct waar de pijn zit. Bij mij was dar Apple music

Bijdrager
    Micha14

@amazone; Dat weet ik en ik heb dat ook in mijn originele bericht gezet. Als ik al mijn applicaties optel kom ik uit op nog geen 5GB. Bij lange na geen 11GB. Mijn twee grootste apps zijn beide 1GB (foto’s en Spotify). De overige apps zitten allemaal onder de 1GB. ik zal dit later laten zien.

@THX-1138; 16GB is inderdaad te weinig. Bij de iPhone 7 ga ik zeker weten voor meer opslagruimte. Maar ik vind wel gek dat ik maar ongeveer 4-6GB van de 16GB echt man gebruiken voor apps, muziek & foto’s.

Anoniem

Dit lees ik net op iCulture. Misschien is dit een deel van jouw probleem. Klik hier

Bijdrager
    Micha14

@THX-1138; Ja dat heb ik ook! Super bedankt!

Bijdrager
    amazone

@ Micha daar moet ik je gelijk in geven. Ik had dat niet eerder nageteld. Al mijn apps opgeteld kom ik in totaal op 4.8GB, terwijl de iPhone aangeeft 8,3GB in gebruik en dus nog maar 3,3GB vrij. Geen idee waar het verschil tussen 4,8 en 8,3 vandaan komt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.