9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kabal

opslag iMac

Hallo,

Omdat ik problemen had in Photoshop met het feit dat mijn opstartschijf vol bleek te zijn ging ik even kijken in de opslaggegevens van mij iMac en schrok ik me rot…
    Blijkt dat 784,92 GB gebruikt wordt door ‘foto’s’… Ik sla helemaal niets op op de harde schijf van mijn computer. Alles wordt opgeslagen op dropbox en externe harde schijven…

Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    IGBA

Alles wat in Dropbox staat, staat óók op de harde schijf (tenzij je gebruik maakt van selective sync).

Bijdrager
    kabal

Dankjewel voor de info!!!
    Dan kan ik nu werk maken van de oplossing!

Merci

Bijdrager
    IGBA

Let er wel op dat je data die ook maar van enigszins van belang zijn niet alléén op Dropbox staan. Ook daar kan iets grandioos foutlopen, waardoor je data in rook opgaan.

Bijdrager
    kabal

Bedankt voor de gouden tips!!!

Dropbox is bij mij veeleer een manier van back-ups maken maar het gebeurd ook wel eens dat ik rechtstreeks in dropbox dingen opsla…
    Ik ga hier rekening mee houden!

Merci!

Bijdrager
    MDF

Let wel op met dingen te verwijderen…

Als je iets verwijdert in de map Dropbox (op je iMac) dan zal dit ook definitief worden verwijderd in Dropbox (cloud).
    Op zich geen probleem maar je moet er wel aan denken:-)

Je hebt op jouw computer een identieke map (Dropbox) als die bij Dropbox (cloud). Voordeel is dat je – ook als je offline bent – toegang hebt tot al je bestanden. Zodra je terug connectie hebt wordt er terug gesynchroniseerd.

Bijdrager
    Shmoo

Je kun er natuurlijk ook voor kiezen om bepaalde, minder belangrijke folders in Dropbox niet te syncen met je computer.

Ik bedoel als jij 80GB aan vakantiefoto’s in je Dropbox hebt staan als backup waarom zou je die dan laten syncen met je computer wanneer je ze toch nooit aanraakt en die alleen maar in Dropbox staan voor het geval dat een externe HD ooit stuk zal gaan.
    Mocht je deze afbeeldingen ooit nodig hebben dan kun je ze downloaden via Dropbox.com of tijdelijk de folder weer beschikbaar maken via de instellingen.

Los daar allemaal van zou ik mij niet zo druk maken over dat Dropbox ooit je bestanden kwijt zal maken.

Bijdrager
    kabal

Bedankt allemaal om dit mysterie op te helderen en voor alle tips!!!
    :)

Bijdrager
    IGBA
    Shmoo op 18 januari 2016

Los daar allemaal van zou ik mij niet zo druk maken over dat Dropbox ooit je bestanden kwijt zal maken.

Ik wel: zie hieronder (om nog maar te zwijgen over de mogelijkheid dat hackers aan de slag gaan met je account).
    http://www.businessinsider.com/professor-suffers-dropbox-nightmare-2013-9?IR=T
    https://medium.com/life-tips/how-bug-in-dropbox-permanently-deleted-my-8000-photos-cb7dcf13647b#.5u3qoepp8
    http://www.zdnet.com/article/dropbox-sync-glitch-results-in-lost-data-for-some-subscribers/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.