3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    cornelam

Opslaan als PDF –> sjabloon toevoegen

Een vraag:

Bestaat er een mogelijkheid om vanuit programma’s bestanden op te slaan als PDF (zoals bijv. vanuit Word, Excel –> sorry, weet ik, is idd vloeken in de Apple kerk, maar kan even helaas niets anders) waarbij de PDF convertor een sjabloon toevoegt, waarin bijv een kop- en voettekst is opgenomen. Ik wil dit niet vanuit Word, maar vanuit de print-to-PDF mogelijkheid, zodat ook excel, mail, evt. screenshots, texteditor altijd voorzien van een sjabloon (bijv. voorblad en vervolgblad)

Ik hoor het wel weer.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb niet echt en antwoord op je vraag, maar ik ben wel hel erg geïnteresseerd in een eventuele oplossing op je vraag.
    Aangezien steeds meer mensen/bedrijven overgaan op een digitale administratie, lopen meer mensen tegen dit probleem aan.
    Er zijn genoeg bedrijven die met MS Office/NeoOffice, Exact enzovoort hun facturen,brieven en zo maken.
    In het verleden printen ik het document als PDF op mijn bureaublad, en vervolgens openen ik dat met Illustrator, waar ik dan mijn kop en voet teksten/logo me in plakte.
    Tegenwoordig zit er in ons CRM software daar een oplossing voor in.

Bijdrager
    MouseMighty

Gebruik maken van een sjabloon in Word en Excel en je bent klaar toch? Kortom een template waar alles al in is verwerkt. Dan is het maken een PDF een makkie.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.