2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    BBB

Opslaan als JPEG in illustrator of acrobat: zwart

Probleem 1
    Als ik kies voor ‘opslaan als jpeg’ in illustrator of acrobat krijg ik een zwart plaatje te zien met ergens ‘ver weg op de achtergrond’ m’n afbeelding. Alsof het in negatief gedrukt is ofzo… In photoshop heb ik het probleem niet. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
    Tot nu toe heb ik altijd alles opgeslagen als pdf vanuit illustrator en als ik een jpegje nodig had deed ik dat snel via Voorvertoning.

Probleem 2
    Ik ben helaas genoodzaakt ook de nodige werkzaamheden te doen op windows. Nou ben ik een beetje verliefd geworden op Voorvertoning, omdat het zo flexibel is. Weet iemand of er een windows-alternatief voor is?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    McJohn

Mogelijke oplossingen

1) Is je pagina formaat niet TE groot? Ik heb het ook nog voorgehad en toen bleek ik ergens in mijn paginainstelling of exportopties een 0 te veel te hebben geplaatst! Hoe groot is je tekening/foto?
    stuur desnoods es een screenshotje als je wilt!

2) In de “windows verkenner” (windowstoets-E) kun je voor fotomateriaal en dergelijke “thumbnails” zien bij “Weergave” of dergelijke! …ik geloof dat het miniatuurweergave noemt! Pas op,..bij mijn weten is dit enkel en alleen in WinXP mogelijk (en Win Vista Beta ook ) in Win2000 en ouder is dit niet mogelijk. Je hebt ook een preview-viewer in windows door gewoon es met rechtermuisknop “open met previewer” of zo te klikken! Je kan met CTRL-A al je foto’s in 1 map selecteren en dan dit laatste uitvoeren,…heb je ook soort slideshow,…. btw,…off the record,..in deze functie in Windows zat de recent beruchte WMF-exploit! So be aware,….:evil:

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.