3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    michiel snijders

oproep: installatie disks macmini 2010

Hi

door eigen stupiditeit zijn onze installatie disks van de macmini 2010 (de mooie stalen) kwijt. Met doos en al weggemikt (lang verhaal).
    Kan ik ze van iemand lenen?

achtergrond:

Ik heb ze nodig want heb geprobeerd OSX Snow Leopard server erop te zetten en daarmee de ethernet poort onbruikbaar gemaakt.
    (daarover vertel ik graag meer aan hen die willen, in het kort: niet doen! macmini SERVER kopen of oudere macmini gebruiken)
    Moet oorspronkelijk OS terug zetten.

Installatie van de nieuwste 10.6.3 (“nieuw” staat er zelfs op) brengt de ethernet poort niet tot leven.
    Ik heb dus, volgens ‘tweede lijn apple helpdesk’ echt de oorspronkelijke bijgeleverde disks nodig.

Apple zegt dat ze onderweg zijn, maar heb geen bevestiging per mail .. dus … hmm … zou het wel komen … en ik heb haast .. is er iemand in de buurt van Centrum Utrecht die even kan bijspringen? Of vraag ik nu iets illegaals? Dan heb ik niks gezegd. In ruil voor een leuke verzameling korte animatiefilms…

vrgr

Bijdrager
    wimbo

Ik heb ze nodig want heb geprobeerd OSX Snow Leopard server erop te zetten en daarmee de ethernet poort onbruikbaar gemaakt.

Dat klinkt eerder als een hardware issue. Ik heb ook met OSX server op verschillende Apple platformen zitten spelen (iMac, oude Mac mini (2008 editie) en nu een nieuwe Mac mini), maar daar is nog nooit iets fout gegaan in de vorm dat hardware niet meer werkt / reageert.

Iig, veel succes

Bijdrager
    michiel snijders

Hi Wimbo,

Dank.
    Vooralsnog concludeert men dat het enkel en alleen ligt aan het feit dat enkel de bijgeleverde OS de hardware drivers goed installeert en de rest niet. Inclusief de tweede lijn apple hulpdienst.

Er is een thread hierover.

Merkwaardig probleem Mac Mini 2010 /SL Server

vrgr

Michiel

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.