9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    nightf3v3r

Opnieuw Lion downloaden

Ik heb een tijdje geleden Lion in de App Store gekocht en wil hem opnieuw downloaden zodat ik het op DVD kan branden. Nu schijnt er de mogelijkheid te zijn om naar de App Store te gaan, dan naar ‘aankopen’ en dan ‘option-click’ op ‘geïnstalleerd’. Maar……… ik heb per ongeluk de Lion aankoop weggeklikt, en die staat dus niet meer in mijn lijst met aankopen. En option-click op ‘geïnstalleerd’ op Lion in de App Store zelf werkt niet. Wat te doen???

Bijdrager
    GastonM

Ga in de App Store naar “Store” gevolgd door “Toon mijn account (<je Apple-ID>)…”, vul je wachtwoord in en kies onder “iTunes in de Cloud” voor “Bekijk verborgen aankopen”. Klik naast “OS X Lion” op “Weergeven” en hij staat weer onder “Aankopen”. Nu moet je trucje werken, succes!

Bijdrager
    nightf3v3r

Echt super, perfekt! Ok, ik zie nu weer ‘Installeer staan, maar vraag me af hoe ik het ditmaal naar m’n harddisk kan downloaden en zo op een dvd branden, ben bang als ik nu installeer klik dat hij weer hetzelfde doet, dus opnieuw installeren en dan automatisch de installer delete.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    nightf3v3r

Je link beantwoord helaas niet mijn vraag. Als ik nu op installer in de App Store klik krijg ik een melding;
    “Een nieuwere versie van de app is al op deze computer geïnstalleerd. Als u het met deze versie wilt vervangen, verplaats dan de bestaande versie in de prullenmand.”
    Dat is dus niet de bedoeling, wat ik wil is OSX downloaden als een installer op m’n harde schijf zodat ik ‘m op een usb stick of dvd kan zetten.

Bijdrager
    TheBigZ

Als je (met de Option toets ingedrukt) op “Installeer” klikt, gaat ie weer die 4GB Lion Installer downloaden. Vóórdat je die vervolgens uitvoert maak je een kopie van de DMG zoals uitgelegd in het AppleTips artikel.

Bijdrager
    nightf3v3r

Hij installeert helemaal niks. Zoals de melding al aangeeft “Als u het met deze versie wilt vervangen, verplaats dan de bestaande versie in de prullenmand.”

Bijdrager
    TheBigZ

Je moet met Option-klik op die “Installeer” button klikken.:lol:

Bijdrager
    nightf3v3r

Yes! Helemaal top. Maar potverdorie, ze maken het je ook wel erg moeilijk hoor.:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.