6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Rutjes

Opnieuw formateren van Externe HD

Ik zit met een probleem. 2 maanden geleden werd mijn externe HD, na het geheel wissen van de schijf voor een backup, niet meer herkend door me Mac. Pogingen om de schijf opnieuw te formateren lukte tot dusver niet.

Wie zou mij kunnen helpen om deze externe HD weer te laten werken zodat ik wat grote media bestanden erop kan zetten? Ik las in een ander topic dat ik dan HFS+ nodig had.

Ik krijg constant een vergelijkbare melding:

[/img]

Bijdrager
    TonE

En wat als je de bovenliggende icoon selecteert (148,1 GB USB 2.0 Storage) ipv de partitie er onder?
    Misschien is de partitiemap naar z’n grootje en geeft ie daarom die foutmelding.

Bijdrager
    Dick de Roos

Probeer eens de 149,1 GB USB storage (als ik het goed lees) te wissen.
    Dan gaat het wel.
    Je weet dat dan alles op de schijf wordt gewist hoop ik? En je hebt van de schijf een backup?
    Dan is er geen probleem.
    Succes.

Edit: te laat gepost. Nu ja, het advies is duidelijk.
    :mrgreen:

Bijdrager
    Rutjes

Heb het geprobeerd en hij doet het weer. Bedankt voor de tip.
    Ik had volgens mij wel zo iets al eens eerder geprobeerd en toen liep het ook mis.:lol:

Probleem opgelost dus :wink:

Er stonden wel gegevens op maar dat was geen ramp om die kwijt te raken.;)

Bijdrager
    Mkouwenhoven

Even inhaken, waarom staat zo’n partitie eronder? Is dat niet alleen verwarring?
    Deze wordt automatisch aangemaakt,. Is dat dan puur voor de ‘beschikbare’ ruimte?

Bijdrager
    TonE

Dat kan idd verwarrend zijn, wordt een schijf geformatteerd, wordt er een partition map aangemaakt.
    En ja, ook al is er maar 1 partitie, Disk utility laat zowel de fysieke schijfeenheid zien als de aangemaakte partitie. Waarom weet ik niet, met de grootte heeft het niks te maken, bij”info” staat voor beide dezelfde capaciteit aangegeven.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.