30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

Opnieuw een reden om geen tv meer te kijken

Er is op dit forum vaker over geklaagd: het is niet langer mogelijk programma’s op te nemen van Uitzendinggemist via het activiteitenoverzicht van Safari.

Een alternatief lijkt er niet te zijn, althans niet voor de Mac-gebruikers.

Je vraagt je af in welke wereld ze leven bij de Publieke Omroep, en trouwens ook bij de commerciëlen. Het “uitgestelde kijken” is kennelijk nieuw voor ze. En ook dat een niet onaanzienlijk deel van Nederland Apple-producten gebruikt.

Ik zou zeggen, opnieuw een reden om geen tv meer te kijken.

Bijdrager
    IGBA

En ik maar denken Uitzendinggemist = uitgesteld kijken…

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt het toch kijken wanneer je maar wilt?

Daar hoef ik het niet voor op te nemen.

Bijdrager
    jf

Inderdaad, ik snap het ook niet helemaal.

Dat ze liever niet willen dat je een kopietje draait, snap ik overigens ook wel. Rechtenkwestie, ook voor de omroepen.

Bijdrager
    SunKeeper

Welke versie van van Safari zit je op? 1, 2, 3, of 4?

Ik zit i.i.g. op versie 6 en daar kun je heel lang zoeken naar het activiteitenoverzicht, want dat zit er niet in.:)

Bijdrager
    Shmoo

Ook bij Safari versie 5 gaat dat niet meer lukken omdat het niet zo zeer meer gaat om het vinden van de absolute url naar het videobestand maar om de techniek waarmee ze de video tonen.

Ze hakken als het ware het filmbestand in stukjes en zorgen er dan voor dat al deze stukjes van ongeveer 1MB via een CDN supersnel en achterelkaar afgespeeld worden waardoor je het bestand nooit meer in het geheel kan pakken en de gebruiker het verschil niet ziet qua overgang van filmpje 1 naar 2.

De enige manier is nog een systeem gebruiken dan al die filmpjes kan oppikken en weer aan elkaar kan plakken tijdens het downloaden. Volgens mij kunnen betaalde Apps dat wel.

Inactief
    Anoniem

Ik snap het even niet, als je uitzending gemist gebruikt kijk je toch al geen tv meer?

Bijdrager
    KarelWillem

Vanzelfsprekend is er ook een reden voor het niet eenvoudig laten opnemen van uitzendingen.

Een omroep die bijvoorbeeld een DVD-box van haar series verkoopt, is niet zo heel blij als die complete serie binnen een uurtje door een knutselaar online gezet kan worden, dankzij de streams die zij zelf aanbieden.

Verder hebben natuurlijk alle omroepen/zenders te maken met het rechten-verhaal.

‘Alsjeblieft hier heb je ons filmpje, bewaar hem maar lekker’ past daar meestal niet zo in.

Bijdrager
    poing

Koop je toch deze als je een mac kunt betalen kan dit er ook wel bij;) http://www.myhumax.info/5400c.htm

Bijdrager
    shakey

Uitgesteld kijken is evengoed tv kijken hoor:)

Maar euh, het handige van Uitzendinggemist opnemen via Safari vond ik, dat je dan de uitzending op een usb stick kon zetten.

Die kon je kijken op je MacBook, als je onderweg was, bijvoorbeeld in de trein. Of op de tv van iemand die daarop geen Uitzendinggemist kan kijken, maar die wel een usb-aansluiting heeft.

Safari 5.1.10

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zal niet ontkennen dat het handig was.

Ik zal ook niet ontkennen dat ik snap waarom ze het nu anders regelen.:)

Bijdrager
    TheBigZ
    shakey op 20 oktober 2013

Die kon je kijken op je MacBook, als je onderweg was, bijvoorbeeld in de trein.

Ook in de trein heb je tegenwoordig WiFi toch?

Bijdrager
    shakey

Ook in de trein heb je tegenwoordig WiFi toch?

Kennelijk heb jij daar betere ervaringen mee dan ik?

Bijdrager
    shakey

Ik zal niet ontkennen dat het handig was.

Ik zal ook niet ontkennen dat ik snap waarom ze het nu anders regelen.

Tegen downloaden is geen kruid gewassen. Ook de huidige streams van Uitzendinggemist kun je opslaan, met behulp van Windows programma’s. Het wachten is nu op iets voor de Mac.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, tegen downloaden/opnemen doe je uiteindelijk niets.

Het is vaak dan ook meer dat je kan zeggen ‘dat je er alles aan hebt gedaan, om het tegen te gaan.’

Dan is jou als uitzendende partij weinig te verwijten tegenover een rechthebbende.

Bijdrager
    TheBigZ

Nou, eigenlijk niet. Ik ga zelden met de trein.

Bijdrager
    Baron Van Dedem

TV is zo 2012. Ik heb ook het liefst alles on-demand en als het niet via legale kanalen kan, dan maar op de welbekende andere manier.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Achterlijk medium vol stupide reclame en idiote programma’s. Kijk er al een dikke tien jaar niet meer naar.

Bijdrager
    KarelWillem

Hahaha. Dat is dan ook wel weer heel kort door de bocht.:)

Bijdrager
    wouter57

Uitzendinggemist van alle zenders ook de commerciële kun je via Chrome downloaden met behulp van de extentie FVD video Downloader op deze site.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat werkt inderdaad.

Goede tip wouter.:)

Bijdrager
    shakey

Uitzendinggemist van alle zenders ook de commerciële kun je via Chrome downloaden met behulp van de extentie FVD video Downloader op deze site.

Ik krijg helemaal geen beeld via deze site, Heb ik iets gemist. Ik krijg een wit scherm. Hoe kan dat? Ik krijg wel héél veel advertenties te zien.

Ik zit via Chrome op de site en ik heb FVD Video Downloader als extensie toegevoegd.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat je Silverlight even moet updaten.

Bijdrager
    wouter57

/uploads/community/f2f2101d977942d227af9e31bdda4971c8cd6291_63328.jpg

Bijdrager
    shakey

Ik denk dat je Silverlight even moet updaten.

KarelWillem, dank je. Dat hielp!

De DownloadHelper add-on van Firefox blijkt ook prima te werken in combinatie met Heb ik iets gemist.

Iemand een idee waarom je welk kunt opnemen via de omleidingsroute van Heb ik iets gemist en niet rechtstreeks via Uitzendinggemist?

Bijdrager
    wouter57

Downloadhelper van Firefox is zelfs nog beter die download ook echt alles. Ik heb het altijd gebruikt maar sinds ik nu op ML werk scrolt Firefox niet lekker meer. Uitzendinggemist wil zoals al eerder gezegd in dit topic dat niet doen vanwege de rechten en de mensen achter de site van hebikietsgemist zijn veel geraffineerder dan wij.

Bijdrager
    KarelWillem

Nou ja, in ieder geval is het dus redelijk eenvoudig te omzeilen.
    En komt er vast voor Safari ook nog wel zoiets.

Bijdrager
    jf
    TheBigZ op 20 oktober 2013

Nou, eigenlijk niet. Ik ga zelden met de trein.

OT: gister voor het eerst sinds een paar maanden weer met de trein geweest. Voorheen was mijn ervaring met WiFi in de trein “redelijk”. Sinds gisteren: “belabberd”. In 3 van de 4 treinen was wel WiFi aanwezig, kon ik ook connecten, maar vervolgens niks meer. In de vierde trein kwam er zowaar ook wat binnen via de verbinding, maar met een dermate lage snelheid dat ik ook daar weer ben omgeschakeld naar 3G.

Bijdrager
    1984
    shakey op 21 oktober 2013

De DownloadHelper add-on van Firefox blijkt ook prima te werken in combinatie met Heb ik iets gemist.

Ik heb even gekeken, het journaal en het RTL journaal haalde hij binnen, nog wat geprobeerd (Overspel) en zelfs de commerciële die voorheen erg moeilijk waren leek hij binnen te halen, Echter na enkele minuten ging het scherm op wit (GTST) , ik heb nog niet mijn gegevens in gevult.
    Ik heb zo het idee dat dit net als die andere maar een tijdelijke oplossing is. en de uitzendingen wel weer snel iets vinden dat dit niet meer mogelijk is. zeker de commerciële.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.