7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Lambertini

Opnemen (video genereren) van Google Earth inzoom

Ik wil inzoomen naar ons vakantiedorp in Frankrijk.

Ik neem mijn zoom in op met quicktime maar ziet er nogal schokkerig uit omdat ik nooit perfect kan in of uitzoomen met mijn muis.

Bestaan er andere mogelijkheden ?

Alvast bedankt !

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door  Lambertini.

Bijdrager
    TheBigZ

Het filmpje (heel) langzaam opnemen, en daarna versnellen in iMovie?

Moderator
    Night

Zoom eerst uit totdat je zo ongeveer de hele planeet Aarde ziet en draai het beeld indien nodig. Vul de naam van het dorp in in het zoekveld en geef enter. Daarna je muis ingedrukt houden ( je hoeft dus niet steeds te klikken) op het inzoom teken en loslaten bij maximale zoom. Google Earth Pro schakelt dan ook nog eens zelf over naar street view (extra leuk effect).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dit kun je heel gemakkelijk doen in Google Earth pro zelf. (Geen Quicktime nodig dus). Kan gratis gedownload worden (d.w.z. de desktop versie)

Ga eerst naar de juiste locatie (dus je vakantieadres)

Zoom eventueel daarna wat uit met de navigatie tools rechtsboven in het venster of de min toets.

Kies in het “extra” menu voor “movie maker”.

Voer de gegevens in (waaronder de map waar de film moet komen en de kwaliteit).

Klik op “Film maken”, klik op de kaart (op een lege plek om ongewenste effecten te voorkomen) en hou de plus toets ingedrukt om volkomen verticaal in te zoomen. Als het inzoomen haast stil komt te liggen en je laat de toets los dan ga je naar Streetview.

Klik daarna op “opname stoppen”.

De film wordt opgeslagen in het m4v formaat.

Moderator
    Night

Oh, ik dacht dat TS met Quicktime afspeelde….

In dat geval: bedankt voor de toevoeging, @hendrik-ijzerbroot 🙂

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik vond jou reactie al een beetje raar want in de topic titel gaat het dus over opnemen. Dat kan in principe ook via Quicktime maar dan hebben we het over een schermopname. Dan zie je dus ook je desktop en moet je zelf een deel selecteren om geen user interface onderdelen mee te nemen in de opname. Met de ingebouwde optie van Google Earth pro hoeft dat dus niet. (Ik vermoed dat het met QT ook lastiger is want Google Earth moet op de voorgrond staan voor het inzoomen)

Moderator
    Night

Jaja, opnemen vanuit Google Earth Pro, afspelen via Quicktime. Vandaar dat ik de door jou omschreven stappen achterwege liet 😉

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.