9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jimeh

Opnemen logic pro

Hey,

Ik heb een midi drum pad gehaald
    De Korg nanoPad
    die wil ik dus in logic pro gebruiken om drum mee op te nemen maar nu heb ik hem dus aangesloten, alleen hoe kan ik nu drums opnemen, ik ben nog een totale beginner met logic.

Bijdrager
    Dagaloni

Zelfe hier alleen met Garageband.. Hoe doe ik het daarmee..?:P

Bijdrager
    Yost

De NanoPad is alleen maar een controller. Je moet in Logic een track maken met een EXS of Ultrabeat instrument. Kies dan in EXS of Ultrabeat een patch met drumsamples. Zorg ervoor dat de pads van je NanoPad de juiste MIDI-noten naar de track sturen (via de Nano Editor in te stellen). Selecteer de track in Logic en drum op je pads. Hoor je drumgeluiden, dan gaat er iets goed. Zorg dat je track record-enabled is en zet nu Logic op opnemen. Drum away.

Bijdrager
    jimeh

super!
    het is me gelukt dankjewel:)

Bijdrager
    Yost

Graag gedaan.

Hoe bevalt de NanoPad? Ik heb zelf de NanoKey, om ff snel akkoorden uit te zoeken van een nummer, of akkoorden in te spelen. Maar het is verder geen serieus klavier.

Bijdrager
    rogerpaolo

En nu lekker linkshandig inkloppen die beats! of heb je je avatar gespiegeld? :wink:

Bijdrager
    jimeh

hij speelt goed hoor:)
    vooral met xy pad erbij is leuk.
    Je moet wel je boxen hard zetten want hij maakt beetje lawaai als je er op speelt.
    Ben inderdaad links;) maar op gitaar juist weer rechts.

Bijdrager
    rogerpaolo

op je avatar speel je ook links gitaar….

maar wat je zegt klopt, je moet je speakers wat harder zetten om een ‘live’ gevoel bij het inspelen te krijgen.. anders hoor je alleen het geklop op je pads. Ik speel daarom meestal in met mn koptelefoon op, dan wordt het geluid van de pads wat geisoleerd.

Bijdrager
    bedhead
    ”rogerpaolo”

op je avatar speel je ook links gitaar….

maar wat je zegt klopt, je moet je speakers wat harder zetten om een ‘live’ gevoel bij het inspelen te krijgen.. anders hoor je alleen het geklop op je pads. Ik speel daarom meestal in met mn koptelefoon op, dan wordt het geluid van de pads wat geisoleerd.

Idd goede truuk:) doe ikzelf ook:) en maar meppen :lol:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.