13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jack Rabbit

opname maken met ingebouwde microffon in macbook

Hallo, ik vraag me af of ik een geluidsopname kan maken met de ingebouwde microfoon van m’n macbook.
    Ik wil een gesprekje met mijn zoontje opnemen (vakantie <->thuis), maar ik weet niet hoe dat mogelijk is (als het al mogelijk is)
    Ik vermoed dat ik daarvoor apparte software moet hebben??
    Ben benieuwd of iemand mij hierin kan adviseren.
    Groet
    Jack.R

Bijdrager
    MacMartino

Gewoon iMovie starten en dan een opname maken. Heel simpel.
    Heb je er nog beeld bij ook;)
    verder kan het met garageband, maar die moet je dan wel hebben.

Bijdrager
    Dick de Roos

Zet de systeemvoorkeuren (geluid) op de juiste waarden
    Start Quicktime, klik: Archief>>nieuwe audioopname
    Druk op rode button
    neem op
    klik op de stopknop en klaar is de opname!

Bijdrager
    Jack Rabbit

Ah, dat klink goed.
    Maar klein prbleempje echter (iets dat ik hier ook al langer eens wilde vragen)
    Ik heb m’n macbook in januari (of februari) dit jaar gekocht.
    Het is een witte 2.16 GHz Intel Core 2 Duo
    Tijdens aanschaf stond de laatste versie van 10.4 erop, maar ik kon tegen verzendkosten leopard aanschaffen, which I did, maar na de upgrade was de macbook toch een tikkie crashgevoelig had ik het idee, dus heb ik een schone installatie met leopard gedaan… Maar nu zijn (al die tijd al) mijn iLife programma’s weg (Garageband, Imovie, iPhoto, iDVD enz)
    Nu doe ik de belangrijkste dingen op m’n G5, dus ik heb ze nooit erg gemist (een beetje wel natuurlijk), maar ik wil ze er toch eigenijk graag terug op hebben.
    Maar hoe doe ik dat!?
    Kan je me daarin ook adviseren misschien?
    Thanx!
    Jack.R

Bijdrager
    Jack Rabbit

O!!! Zo makkelijk.
    Command tab om van programma te wisselen ken ik wel, maar dit dan weer niet.
    Thanx a mil!!!!

”Dick

Zet de systeemvoorkeuren (geluid) op de juiste waarden
    Start Quicktime, klik: Archief>>nieuwe audioopname
    Druk op rode button
    neem op
    klik op de stopknop en klaar is de opname!

Bijdrager
    The JM

iLife staat op de installatie-cd die je met je Mac hebt gekregen. Duw hem er eens in zou zeggen;)

En opnemen kan ook met Garageband.

Bijdrager
    Jack Rabbit

Niet op de leopard upgrade dvd volgens mij (ik zag het er niet tussen staan)
    Moet ik die programma’s via de (gewone grijze) MacPro installdisk (version 10.5.2) er op zetten dan??

”The

iLife staat op de installatie-cd die je met je Mac hebt gekregen. Duw hem er eens in zou zeggen;)

Bijdrager
    The JM

Klopt, niet op de upgrade dvd, maar inderdaad op de grijze dvd die je bij je mac hebt gekregen.

Bijdrager
    Jack Rabbit

okay, die zit er reeds in, maar ik moet herstarten enzo, dus ik hoop dat ik zometeen alleen de iLife prgramma’s kan kiezen om te installeren?

Bijdrager
    Jack Rabbit

Hmm, vreemd ik krijg het bericht dat het installatieprogramma niet ‘op deze computer’ kan worden uitgevoerd oid…

Bijdrager
    Jack Rabbit

Nou ik weet niet hoor, maar geen enkele installatieschijf doet het op m’n macbook
    De leopard upgrade dvd niet, m’n grijze MacPro 10.5.2 niet (omdat het een macpro vesie is??? en ik op een macbook wil installeren??) de tiger (10.4) ook niet…tja, andere installerdisks heb ik niet
    What to do??
    Iek nie snappen nie..
    (ik ga deze topic straks maar even onder een andere noemer op het forum zetten)

Bijdrager
    Jack Rabbit

Okay, me = stupid…
    De installer dvd’s zaten nog in de doos van de macbook…duh!!!
    Ben aan het installeren as we speak.
    Shoot me:-)
    Jack.R

Bijdrager
    The JM

Hehe, goed dat je het zelf ontdekt hebt;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.