6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wout3r

[Opmaak print] Header en footer weghalen

Hallo allemaal,

Altijd als er geprint wordt vanuit een webpagina staat er (heel lelijk) tekst boven en onderaan het A4tje. Zo staat er bovenaan de pagina titel en de pagina link. Onderaan dan het pagina nummer en de datum en tijd.
    Nu wil ik dat als er geprint wordt van een pagina deze teksten weg zijn. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja; hoe?

Bijdrager
    VincentBaas

ik weet wel dat je in firefox bij Bestand > Pagina-instellingen > Marges / kop- en voetteksten iets weg kunt halen. safari zal ook wel zoiets in de instellingen hebben

Bijdrager
    wout3r

Bedankt voor de snelle reactie. Maar het gaat mij er om dat dat niet ingesteld hoeft te worden (dus dat dit via scripting al is gedaan).

Bijdrager
    wKamsma

Ik meen mij te herinneren dat dat tot de browser-specifieke instellingen hoort, die, net als scrollbalken in alle normale browsers, niet aan te passen zijn.

Bijdrager
    Lewis Caroll

Als je gaat printen kies dan in het derde pull down menu voor de optie Safari daar kun je dit (blijvend) uitzetten.

Bijdrager
    EL Mystica

Ooit vroeg ik iets gelijkaardig op het ultrashock forum, en Eric Jordan bezorgde me deze quote:

“you do not control your users computer, you don’t own his browser. You just happen to be lucky he’s visiting your website”

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.