8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Inktkiller

Opmaak ondertitel iTunes wijzigen

Weet iemand of het mogelijk is om de opmaak (lettertype, grote, grijze balk?) te wijzigen van ondertitels in iTunes?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Novix

Dit gaat niet om 1 heel eenvoudige reden: ondertitels van films die je in iTunes kan zien zijn sowieso hardcoded. Dit betekent dat je ondertitel als het ware ‘gebrand’ is op je filmbestand.

Er zijn wel allerlei programma’s waarmee je ondertitels (deze moeten dan wel softcoded zijn = apart bestand, zoals je ze bv. terugvindt op http://www.ondertitels.nl) kan aanpassen en hardcoded maken.

Inactief
    Anoniem

Als je de mogelijkheid hebt kan je dat m.i. het beste doen op het oorspronkelijke filmbestand voordat je het converteert naar een voor iTunes geschikt bestandsformaat.

Bijdrager
    Inktkiller
    Novix op 27 juni 2010

Dit gaat niet om 1 heel eenvoudige reden: ondertitels van films die je in iTunes kan zien zijn sowieso hardcoded. Dit betekent dat je ondertitel als het ware \’gebrand\’ is op je filmbestand.
    Er zijn wel allerlei programma\’s waarmee je ondertitels (deze moeten dan wel softcoded zijn = apart bestand, zoals je ze bv. terugvindt op http://www.ondertitels.nl) kan aanpassen en hardcoded maken.

In mijn iTunes hebben al mijn films selecteerbare ondertitels (gedaan met iSubtitle)

Bijdrager
    Inktkiller
    Meh1965 op 27 juni 2010

Als je de mogelijkheid hebt kan je dat m.i. het beste doen op het oorspronkelijke filmbestand voordat je het converteert naar een voor iTunes geschikt bestandsformaat.

Maar ik wil graag mijn selecteerbare ondertitels behouden.

Bijdrager
    k-the-ripper

Uit het hoofd dus hang me er niet aan op. Ik heb ooit eens het programma titlelab hiervoor gebruikt, moet je wel beschikken over een .srt bestand.
    Ik kon daar in ieder geval positie,kleur en lettertype mee veranderen.Of je met dit programma de subs hardcoded in je film zet of dat er een mogelijkheid is om de gewijzigde .srt file met bv iSubtitle selecteerbaar in je film te plaatsen weet ik even uit me hoofd niet meer. Maar niet geprobeerd is altijd mis:lol:
    <edit>
    Op het ‘oude’ forum had Unsound hier een sticky over gemaakt misschien dat dat nog ergens te vinden is </edit>

Bijdrager
    Inktkiller
    k-the-ripper op 27 juni 2010

Uit het hoofd dus hang me er niet aan op. Ik heb ooit eens het programma titlelab hiervoor gebruikt, moet je wel beschikken over een .srt bestand.
    Ik kon daar in ieder geval positie,kleur en lettertype mee veranderen.Of je met dit programma de subs hardcoded in je film zet of dat er een mogelijkheid is om de gewijzigde .srt file met bv iSubtitle selecteerbaar in je film te plaatsen weet ik even uit me hoofd niet meer. Maar niet geprobeerd is altijd mis:lol:
    <edit>
    Op het \’oude\’ forum had Unsound hier een sticky over gemaakt misschien dat dat nog ergens te vinden is </edit>

Ik heb titlelab juist geprobeerd, maar het blijkt enkel om de ondertitel te gaan, ik vind nergens voor het bij een film te plaatsen.

De topic van Unsound kan ik helaas niet terugvinden:(

Bijdrager
    Sascha
    Inktkiller op 27 juni 2010

De topic van Unsound kan ik helaas niet terugvinden:(

Was het soms deze? En hier is nog een sticky met betrekking tot ondertitels.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.