One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Oplossing/Alternatief voor dropbox met image upload voor iOS/macOS?

Oplossing/Alternatief voor dropbox met image upload voor iOS/macOS?

Profielfoto van me.com

me.com op 18 juni 2017 #

Hoi allemaal,

Op mijn werk hebben we 3 werkplekken die zijn voorzien van een iPod touch en iMac. De bedoeling is dat we met de iPod touch foto’s maken van specifieke artikelen/producten die we moeten verzenden/op transport moeten doen. Mocht er tijdens transport wat mis gaan, dan kunnen we aantonen dat deze nog in orde waren voor het versturen.

Tot nu toe gaat het goed. We gebruiken dropbox met de instelling ‘Image upload’ op het iOS-apparaat. Hiermee wordt gelijk de foto die je maakt via de Camera-app naar dropbox geupload. Even later komt het binnen op de iMac. We willen graag van dropbox af en alles in eigen beheer gaan doen. We hebben ook al getest met iCloud en het Foto’s programma. Dat werkt op zich prima, maar er zit vertraging in en bij een eventuele netwerkstoring o.i.d. kunnen we de foto’s niet binnen krijgen.

Kort gezegd willen we niet afhankelijk zijn van internetstoringen, vertraging met uploaden en het liefst zonder kabeltjes. We hebben een Mac mini in beheer als server. Kunnen we via de server een programma installeren waarvoor ook een iOS-app is gemaakt die met elkaar samenwerken? Het mooiste zou zijn, dan wanneer we een foto maken op de iPod touch, deze direct wordt geupload naar de Mac mini server in een bepaalde map zodat het veilig op de backup staat direct en we vanaf onze werkplekken direct bij de server weer kunnen komen om de foto’s te downloaden.

Heeft iemand een idee?

Profielfoto van vuurvreter

vuurvreter op 18 juni 2017 #

Hoe ik het doe.
Ik maak foto’s en met de app PhotoSync zet ik dit op mijn NAS.
De app PhotoSync kost een paar euro, maar is bijzonder goed in te stellen naar wens.

Net als jullie, wil ik zo min mogelijk gebruik maken van opslag van derden.

Ik ben er tevreden mee.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 18 juni 2017 #

Airdrop?
Gaat rechtstreeks naar de iMac (binnen wifi of bluetooth afstand);-)

Profielfoto van me.com

me.com op 18 juni 2017 #

Thanks voor de tips! Ik ga eens kijken naar PhotoSync.
Als het zal werken via de Camera-app van Apple zou het al fantastisch zijn.

@night

AirDrop is zeker een goed idee, maar toch weer teveel ‘gedoe’ in dat opzicht. Alles moet eigenlijk geautomatiseerd gaan en naar de server geupload worden via het lokale netwerk het liefst. Toch bedankt!

In PhotoSync kan je de foto’s automatisch laten uploaden, voor zover ik het gevonden heb gebeurt dit d.m.v. je GPS positie.

Een andere mogelijkheid heb ik nog niet kunnen ontdekken, maar als je dit wel vind houdt ik me aanbevolen.
Ik heb namelijk GPS standaard uit staan.

Profielfoto van me.com

me.com op 18 juni 2017 #

Top, dat klinkt prima. Eens kijken of het wat is wat we kunnen gebruiken.
Thanks voor de tip. Morgen maar eens gaan uitvogelen.:-)

Laat vooral weten wat je er van vind?

Over dit topic

Gestart op 18 juni 2017 door me.com

Laatste reactie door vuurvreter

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?