9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

Oplossing voor nachtmodus Apple kaarten

Ik ben de laatste weken steeds meer aan het rondrijden met Apple Kaarten.
    En dat bevalt me steeds beter. Tot ik gisteravond naar huis reed in het donker.

Kaarten schakelt dan over naar Nachtmodus. En daar ben ik niet zo blij mee.
    Dat is voor mij echt veel slechter leesbaar. In Instellingen vind je Nachtmodus niet terug.

Dus… is er een manier om dit eenvoudig per keer aan of uit te zetten?

Bijdrager
    SunKeeper

Softwarematig kun je de kleuren laten omdraaien, alles wat dan donker is wordt fel en overdag kun je het omgekeerde doen als je wilt. (zoals hieronder)
    Te vinden onder toegankelijkheid en in stellen dat je kunt wisselen met driemaal op de homeknop klikken.

Ziet er zo uit: (daar moet je even een trucje voor doen):-D

Hardwarematig: Ik weet niet wat er gebeurt als je de ambient light sensor afplakt?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat ziet er in in het geval van Kaarten wel een stuk beter uit ja.
    Prima oplossing om te navigeren dus. Goede tip!

Ik kan er geen schermafbeelding van maken, want die staat dan gewoon weer in de originele kleuren.:)

Geblokkeerd
    Anoniem

apple maps beval steeds beter ? Heb je geprobeerd om in en uit te zoemen tijdens het rijden ;)?

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom zou je dat willen?

Lijkt me ook een beetje gevaarlijk. Een navigatiesysteem is om naar te luisteren en voor het overzicht af en toe even kort te kijken als je ergens niet bekend bent. Van al die zoemspelletjes komen ongelukken. Gebeurt dagelijks.

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom zou ik dat willen ?
    Je woon zeker op platte land ;)?

omdat ik vaak twijfel of de afslag nu is of paar honderd meter verder.
    En als je veel op de weg zit en ietsjes harder rijā€¦. dan heb ik vaak dat ik in en uit zoemen wel wat handiger is.
    Zeker als je rijstrook afslag niet echt afslag is maar splitsing.
    (en later dus pas echt een bocht word.)

Of als er een weg is afgesloten, met uitzoemen kan je zelf tot oplossing komen. Door even om te rijden maar je weet welke richting je op moet.

Ik heb mijn phone netjes in houder zitten, dus heb 1 hand aan stuur. even kort uitzoemen. Niks aan de hand. Al die jaren geen ongelijk gehad en zit meer dan gemiddeld op de weg.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik begrijp hoe je het bedoelt, komt misschien omdat ik al heb leren autorijden met navigatiesysteem.

Als je je software een beetje kent is het wel in te schatten welke afslag wordt bedoeld. En uiteindelijk met zoiets als wegwerkzaamheden is het mooie dat er altijd weer automatisch een alternatief naar voren komt, zodat je altijd aankomt op je eindbestemming.
    Voor zover tegenwoordig werkzaamheden al niet bekend zijn in Kaarten, dat lijkt meestal behoorlijk compleet te zijn.

Bijdrager
    KarelWillem
    MEEUW op 09 september 2014

apple maps beval steeds beter ? Heb je geprobeerd om in en uit te zoemen tijdens het rijden ;)?

Nee. Ik heb ook nog niet het idee gehad, dat ik dat nodig had.

Geblokkeerd
    Anoniem

Fijn dat ik in iedergeval begrepen word :).

Maar als het druk op de weg is, heb ik geen tijd om de nav uitbundig te bestuderen.
    Even uitzoemen en weet voldoende.
    En even btw, let ook op borden, misschien letten jullie alleen op de nav :P.

afin. de alternatieve route komt pas op moment dat je straat in rij. Ik rij liever (zeker in een stad waar alles dezelfde kant op word geloods)
    in 1 keer de juiste richting op.
    Vaak ben ik sneller dan mijn navigatie.
    maar zal de volgende rit nog eens apple maps aanzetten en mijn ervaring delen :).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.