5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

Oplossing hoog CPU gebruik Kernel_task

Soms slaan de ventilatoren van mijn MBP ineens flink aan. Het is een nieuwe MacBook Pro 2,5 GHz Core i7 met 16GB geheugen. Het systeem is via Migratie overgezet en mijn vorige MBP had daar ook last van, dus misschien is de kwaal mee verhuisd. (?)

Activiteitenweergave laat op dat moment erg veel CPU gebruik zien door: witte Legosteen http://ikea.com maar soms is ook Kernel_Task 97%

Hier en hier vind ik als oplossing om alle files te verwijderen uit /system/library/extensions

– Kan je dat zomaar doen?
    – Geeft dat geen problemen op andere vlakken?
    – Worden de benodigde files gewoon opnieuw aangemaakt en ben je hierna de rommel kwijt?

Bijdrager
    mtooster

Die Ikea extensie om keukens te ontwerpen zeker?
    Wat een draak is dat zeg! Blijkt maar weer!

Als je die niet nodig hebt zou ik hem verwijderen inderdaad.
    Kernel_task is altijd een lastige, maar dikke kans dat het dan gewoon wel ‘echt’ met iets bezig is. (bijvoorbeeld time-machine backup voorbereiden of controleren)

Bijdrager
    Willumpie
    mtooster op 08 maart 2016

Die Ikea extensie om keukens te ontwerpen zeker?
    Wat een draak is dat zeg! Blijkt maar weer!

Nee gewoon de website, op moment dat ik die afsluit is CPU gebruik ook weg.

Bijdrager
    pruus

Rot Billy.

Moderator
    Night

Je moet heel voorzichtig met verwijderen van systeembestanden, zoals bestanden in de extensions folder. Deze worden door het systeem en programma’s gebruikt. Met het verwijderen van onderdelen heb je zeer grote kans op een niet meer werkend OS en/of crashende programma’s.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.