4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    hotsauce

Oplossing gezocht voor loop van beelden

Ik heb voor een klant een loop met imageready gemaakt van diverse plaatje achterelkaar (stuk of 30 stuks), bewaard als animated gif. Nu merk ik met testen dat het bestandje van ±2mb erg lang erover doet om het in te laden als je de pagina van de site oproept. Dit is best wel storend… Ben zelf geen techneut met webdesign, dit laat ik door een medecollega doen.

Nu vroeg ik mij af hoe jullie loops aanpakken om deze wel snelladend op het scherm te krijgen.
    Of zou ik persé alles in flash moeten doen zodat dit ge-preload wordt? De site zelf is compleet html, en ik wil de snelheid en werking zo houden. Andere optie zou kunnen zijn de kwaliteit verlagen, maar ik wil de details in het beeld niet verliezen, dus wie weet raad?

Bijdrager
    computer space

Misschien een idee om er een film van te maken? Een simpel videocodec op 30 losse plaatjes loslaten met Graphicconverter is misschien iets.
    Een preloader heeft ook weinig zin, 2Mb blijft 2Mb. Vergeet ook niet dat die 2Mb veel bandbreedte gaat kosten. Probeer eens wat met filmformaten, daarmee kom je misschien tot 500kb of zo.

Bijdrager
    hotsauce

En eventueel alles in flash? of de loop als .swf file loopen?

Bijdrager
    freshface

Zet dit op een frame en maak een movieclip van je beelden (dat het dus 1 lange balk is) en geef die movieclip een instance name mee: imgLoop

[code:1:291f83efbb]minpos = 0;
    maxpos = imgLoop._width/2;
    speed = 10
    this.onEnterFrame = function() {
    distVerschil = _xmouse-(Stage.width/2);
    imgLoop._x -= distVerschil/speed;
    if(imgLoop._x < minpos){
    imgLoop._x += maxpos;
    }
    if(imgLoop._x > maxpos){
    imgLoop._x = minpos;
    }
    };[/code:1:291f83efbb]

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.