11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Willumpie

Oplossing als uitgaande mail van UPC (plots / tijdelijk) niet werkt.

Mijn mail werkte goed. Zonder dat ik instelling had gewijzigd kon ik ineens geen mail versturen. De volgende dag weer wel… en toen weer niet… enz…

Via UPC helpdesk kwamen we er niet uit omdat alles goed ingesteld stond.

Oplossing:
    Ga in Mail, Voorkeuren, Accounts naar de smtp serverlijst (Server uitgaande post (SMTP)). Klik op Wijzig SMTP-server lijst en kies voor UPC. Kies op het tabblad Geavanceerd voor “Gebruik aangepaste poort:” en vul daar gewoon de standaardpoort 25 in, dan OK.

Deze stap komt niet voor in de handleiding van UPC. Als je goed leest op de UPC site geven ze wel aan dat de poort 25 moet zijn. Blijkbaar pakt Apple Mail deze soms niet als hij op ‘gebruik standaard poorten’ staat… Is dus een probleem in Apple Mail.

Bijdrager
    mtooster

Dat is eigenlijk geen probleem in Apple Mail, poort 25 zou eigenlijk alleen moeten dienen voor het versturen van mail tussen mailservers onderling.
    Als mailgebruiker zou je eigenlijk gebruik moeten kunnen maken van poort 587 (smtp-submission)
    maar veel systeembeheerders zijn zo eigenwijs om dat niet toe te staan.

Zelfde als het domme verhaal dat je met bijvoorbeeld Telfort hun smtp-servers MOET gebruiken voor uitgaande mail via een internetverbinding van hun, maar niet KAN gebruiken als je niet op hun netwerk zit…. Lekker handig met de mobiele apparaten van tegenwoordig!

Bijdrager
    Newsphoto

@Willumpie Dank voor de tip

Bijdrager
    Willumpie
    mtooster op 06 maart 2012

Dat is eigenlijk geen probleem in Apple Mail, poort 25 zou eigenlijk alleen moeten dienen voor het versturen van mail tussen mailservers onderling.

Heb je wel een punt, alleen blijft het gegeven dat je in apple mail aanvinkt dat hij 3 poorten afcheckt en dat dus niet doet.

Bijdrager
    Appellover

OPLOSSING;
    Gebruik de SMTP server van Gmail,werkt altijd en overal ter wereld.

Bijdrager
    Willumpie
    Appellover op 06 maart 2012

OPLOSSING;

Gebruik de SMTP server van Gmail,werkt altijd en overal ter wereld.

Nop, ook dan moet je handmatig poort 25 aanzetten! Anders doet ie ’t ook soms niet. Dus zit een bugje in apple mail… Checkt niet alle poorten die hij noemt als standaard poorten… (25, 465, 587)

Bijdrager
    mbrant

Het is en blijft een raar geval. Welke poort zou dan de inkomende mail moeten zijn? Want daarop steigert hij!

Ik denk de inkomende serverpoort 110 moet zijn, maar daar komt ie op terug; ik kan niet ophalen, noch verzenden.
    Geloof me de smtp poort staat precies goed op 25.

IK vond dat we gewoon de upc mail moeten kunnen gebruiken in mail en ik wil geen gmail o.i.d. als oplossing.

Op de iPhone en iPad heb ik er ooit een probleem mee. Zou het aan Mail liggen?

Bijdrager
    Kristallix

Ik heb hetzelfde probleem. Zowel ipad als iphone werken bij mij plotseling helemaal niet meer. Bij de iphone ontvang ik nog wel, maar de ipad niet terwijl instellingen identiek zijn en de serverpoorten zijn zoals jullie zeggen. Het enige dat er is gebeurd dat ik een andere wifi-lokatie heb gebruikt naast die van thuis. Zit daar het probleem in? Wie kan mij helpen want ik wordt er een beetje gestoord van!!!

Bijdrager
    mbrant

Bij ons is dat juist op iPad en iPhone goed te verzenden. De iPhone geeft een eigen serverpoort aan.
    Tegenwoordig (cross your fingers!) d
    Is de uitgaande mail weer ok.

Bijdrager
    fred44nl

email is nou net iets waar upc totaal geen kaas van heeft gegeten.
    zo simpel is het.
    gebruik het daarom gewoon niet.
    en zoek een andere oplossing.

Bijdrager
    T5 for life

Bedankt voor de tip Willumpie!!
    Ook voor mij was die hulpzaam. Had ook ineens “out of the blue” geen mail meer??
    UPC gebeld, lag volgens hen aan Apple omdat versturen van mail via de webmail wel werkte en dat vond ik vrij aannemelijk klinken en bleek dus ook waar.

Het het alleen wel iets anders gedaan. Ik heb de optie voor poorten slechts éénmaal gewijzigd van de standaard optie naar een zelf gekozen en weer terug, zonder een nummer te wijzigen of iets in te typen, en het was voor elkaar!!??

Blijkbaar had mail even een soort van “resetje” nodig ofzo?? Ik weet i.i.g. wat nu de reden was, maar het is gelukt en daarvoor mijn dank!

gr. Edwin.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.