11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Melle

Oplichterij

Dag allen,

mijn collega stuurt mij volgende site door. We hebben CS pakketten nodig en uiteraard willen we dan zo goedkoop mogelijk.

http://wnxozbluobgbfudt.topsoftdeal.com

dit is toch een schoolvoorbeeld van oplichterij. Zoveel indicaties, maar allleen de prijzen zeggen genoeg.
    Alleen hoe kan je dit aantonen op een of andere manier? Ik vind eerlijk gezegd weinig over die site op het internet.

Zowieso vertrouw ik het niet en zal ik nooit iets bestellen, maar mijn collega hier ‘gelooft’ mij niet en wil het eens ‘proberen’ met iets kleins te bestellen. Maar dat is geld kwijt zeg ik dan.

Dus is er een manier om zwart op wit aan te tonen dat het een oplichterwebsite is?

Merci,

Michael

Ps > wat is de laagste prijs waar iemand hier legaal een CS5 suite heeft gekocht?

Bijdrager
    Schrijnie

http://www.scamadviser.com/is-topsoftdeal.com-a-fake-site.html

Website: topsoftdeal.com
    Title: Store Home
    Description: Store Home

Domain Age: 19 Days
    Website Speed: Slow

Owner: Adam Hercik
    Owner Address: Capkova 13
    Owner City: Prague
    Phone Number: 420261229218
    Phone Type: geographic :Praha
    Email:

Owner Country: Czech Republic
    Website Location: Netherlands

Probable website origin :-
    53%; Czech Republic
    36%; Netherlands
    6%; Germany
    3%; Turkey
    3%; United States

Notes:-
    Alert ResultHigh Number Of Suspicous Websites On This Server (check the server tab)
    Alert ResultThis website is 19 Days old
    Alert ResultThe website expected life (366 days) is relatively short.
    Alert ResultThe website appears to be less than six months old
    Alert ResultThis website setup involves countries known to be high risk

Analysis Details:-
    This webite is very new , and as such doesn’t have an online reputation yet. As with all new businesses , we suggest that you take care and if necessary get in contact with the owners before placing an order of value.
    This site has a high risk country associated with it. This may be as you expect but care should be taken if purchasing an item from a site that you didn’t expect to be associated with the countries listed above. Certain countries are listed as being high risk because of the high percentage of online fraud or tendency to send fake/replica items.

The website has been newly registered with a short life expectancy, which follows the pattern used by many fraudulent and fake selling websites. Please be vigilant and take extra care before providing any payment information.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom zou je iemand betalen voor illegale software die je zelf ook -gratis- kunt binnenhalen?!

Bijdrager
    Qmagic
    Melle op 31 januari 2014

….Ps > wat is de laagste prijs waar iemand hier legaal een CS5 suite heeft gekocht?

Adobe CS5 is verouderd, intussen is er al CS6 geweest, en nu is er CC.

Volledige Creative Cloud pakket: Lidmaatschap op jaarbasis voor €61,49 per maand incl. btw.
    Dus kost zo’n €737 voor een jaar, voor het complete software pakket. Lijkt mij goedkoper dan een CS5 suite te kopen, als iemand die nog op de plank heeft liggen, en tevens ben je in CC voorzien van alle nieuwe features en updates.

Bijdrager
    Hydræ

Alles ziet er erg standaard out of the box uit, geen eigen afbeeldingen, alles kant en klaar. Het aas is uitgezet, nu wachten op de nietsvermoedende sukkels die erin trappen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Alleen al de prijzen zijn inderdaad vreemd. Final Cut b.v. is afgeprijsd van $299 naar $99(!) terwijl omgerekend die $299 al reeds €66 minder is dan de prijs in de app store. Apple hanteert strenge regels wat de prijzen van zijn producten betreft en dit lijkt wel heel erg goedkoop te worden.

Bijdrager
    Melle

@ goeiedag > omdat wij een bedrijf zijn dat geld verdient met software en dat maar normaal is om dan voor je software te betalen. Maar ik mag natuurlijk wel uitzoeken waar ik het minste moet betalen.

@ Qmagic > het maakt ons niet uit welk CS versie eigenlijk: de nieuwste, CS6 of CS5.5 kan allemaal meer dan genoeg voor ons eigelijk.

Tenzij CS6 of de nieuwste echt sneller en performanter werkt, functionaliteit van CS5 is meer dan genoeg…

als er nu 64 bit architectuur is of de software beter met meerdere cores kan werken, dan wil ik de nieuwste versies wel overwegen.

Maar ik hoopte vooral ergens een vier-tal ‘oude’ CS5 pakketten op de kop te kunnen tikken, zelfs de extra ‘snelheid’ is mij zelfs geen 500 euro per licentie waard. Wij zijn een architectenbureau, dus wij gebruiken mss amper 20% van de mogelijkheden van die pakketen, maar ze zijn wel broodnodig.

@ algemene conclusie allesinds: volledig criminele website. @ schrijnde > met jouw link erbij was mijn medevennoot onmiddellijk overtuigd..:-)

bedankt voor het meedenken iedereen !

Bijdrager
    MouseMighty

Dan zit je niet echt op te letten. Vanaf CS6 en hoger (CC) is inderdaad de 64bit architectuur in de applicaties gebracht. Dus ja, je kan sneller werken. Mijn vraag is welke applicatie gebruik je het meest en welke niet. Je zou dan nl een abonnement op 1 applicatie kunnen overwegen (CC variant) of een CS6 pakket maar welke versie ligt dan aan je gebruik. Ja, CS5 is al bijna hopeloos verouderd.

Bijdrager
    Melle

@ MouseMighty

Mijn basisfilosofie is sowieso: de traagste factor zit voor de computer. Ik doe vaak sneller op een 4 jaar oude pc & software dan een techneut met een renderfarm en alle nieuwste software ter zijner beschikking.

Wij doen amper rendering of grote hoeveelheden foto’s bewerken.

Maar wat doen we:

photoshop > 3 van de 5 mensen werken hier regelmatig op. Beelden maken en foto’s bewerken. Maximum 10% van de tijd.
    illustrator > iedereen gebruikt dit af en toe > maken van schema’s en kleine presentaties
    indesign > 2 personen gebruiken dit. Alle grote presentaties, portfolio’s en kandidatuurstelligen worden hierin gelayout en samengesteld. 5% van de tijd.

Dus je ziet, veel gebruiken we die programma’s niet, maar geen enkele is misbaar.

Autocad wordt het meest gebruikt door de medewerkers
    En jammer genoeg zijn wij denk ik het meeste bezig met telefoons, mails en vergaderingen. Gelukkig is er nog 1dag in de week tijd om te ontwerpen.

Maar ik geloof je wel… CS5 is vermoedelijk verouderd. Hopeloos zou ik niet zeggen. Want dat zijn we niet. En zolang er leven is, is er hoop.

Anyway. Mss toch maar aan de CC.

Is er een verschil in CS6 en CC of is het enkel de manier van verkopen (licenties) die verschilt. De adobe cloud opties hebben we echt niet nodig.

Bijvraagje:

wat denk jij van office 365?

we gaan ook overschakelen van libre office naar de echte office for mac. Nu 2011 zeker. Doodjammer, maar de realiteit verplicht ons steeds meer en meer om met de massa mee te gaan.

Bijdrager
    MouseMighty

Er is wel degelijk verschil in CS6 en CC. De CC applicaties hebben t.o.v. de CS6 versies al een paar keer een upgrade gehad (niewue features). CS6 wordt door Adobe nog wel onderhouden (bugfixes) maar verder niet meer doorontwikkeld (logisch want er is immers CC). Het stuk “Cloud” is niets meer/minder dan opslagmogelijkheid in de Cloud en het kunnen syncen van je voorkeuren. Ik heb even je andere topic gelezen (http://www.onemorething.nl/community/topic/cs5-activatie-deactivatie) maar daar wordt je als gebruiker ook niet vrolijk van. Volgens mij kan je dan beter 1 machine neerzetten waar collega’s om de beurt op werken want de activatie->deactivatie->activatie methode gaat een keer fout.

Natuurlijk kan je nog prima met CS5 werken, zeker als ik lees/zie in welke branche je werkt. Ik krijg hier met regelmaat documenten van architectenbureau’s binnen gemaakt met InDesign CS4/5/5.5

(bijvraagje voor jou: Waarom moeten al die presentaties toch op liggend A3 gemaakt worden zodat je een monster van een bladerdocument hebt? Is een goede (interactieve) PDF die normaal te printen is niet handiger?:lol: )

Office 365? Hmmm geen idee, op zich ook logisch dat Microsoft naar aanleiding van het CC model ook daar naar kijkt maar het schijnt niet al te handig te werken. Althans de software wel maar het betaalsysteem niet (heb ik van horen zeggen). De echte Office voor Mac is wat anders dan Office 365. Wat is er overigens mis met Libre Office?

Bijdrager
    Melle

@ mousemighty > je hebt ervaring met A3 ontwerp bundels, ik voel het.

Wat wij doen is alles wat kan op A4 gewoon op A4, maar het concept en ontwerp presenteren wij meestal op A3.

Gewoon meer plaats en er is ook meer ruimte voor witruimte. A4 lijdt tot A4 denken > ergens vanaf A4 heb je een kritische grens en echt meer ruimte om dingen te tonen…:-) Maar soms is ook A3 te klein. Hier is de regel, welk formaat je ook nodig heb, je gebruikt het. je nooit laten leiden door de beperking van een papierformaat.

LIbre office > heb we nu een jaar gebruikt, met redelijke tevredenheid, maar aantal functies ontbreken of haperen toch. Bijvoorbeeld iets simpels al groeperen, dat vergeet hij soms. En dan is je volledige structuur van een document weg.
    En nu beginnen we te werken met draaitabellen en dergelijke toestanden en dan komt libre toch wel wat tekort soms.

Gewoon jammer dan numbers geen optie is ook.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.