13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Eddie01

Opladen Macbook pro

Kan iemand mij vertellen of der een andere manier is om mijn Macbook pro op te laden.
    Ik ga namelijk op vakantie en vlieg met Tui ( dreamliner) en er zit in dit vliegtuig geen stopcontact wel is er een oplader voor je telefoon via usb.

Bijdrager
    Targaryen

Can I charge my macbook through the USB?

No. MacBooks and other laptops can’t be charged by USB because USB ports can’t handle the amount of wattage it takes to charge a battery of that size. The iPhone, for example, only requires a minimum of 5W to charge, while MacBook chargers start at 60W.

Bron: http://www.apple.com/shop/question/answers/product/MD565LL/A/can-i-charge-my-macbook-through-the-usb/QUKUPXDK9A7KXHKJ4?so=oldest

Een andere mogelijkheid is het gebruik van een EMPower adapter…?

Bron: http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-power-your-laptop-on-an-airplane.html

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe lang gaat die accu van de MB mee, en hoe lang duurt die vlucht?

Bijdrager
    Eddie01

Thx Targaryen.

Mijn MacBook Pro (13-inch, eind 2011) Batt gaat denk ik 2 uur mee,de vlucht is 9,5 uur

Bijdrager
    GoeieDag

Die laatste optie (EMP) gaat niet werken.

Tja, dan maar een goed boek, bv over je bestemming?

Bijdrager
    TheBigZ

Of neem (ook) je iPad mee.:-D

Bijdrager
    Shmoo

Gelukkig zullen ze ook wel een filmpje afspelen tijdens de reis naar CuraƧao, mogelijk nog wat eten en drinken en je kunt nog een rondje gaan wandelen en praatje maken of knipogen met een stewardess.. Kortom je zult je niet snel vervelen.

Bijdrager
    SunKeeper

Zet ook zoveel mogelijk uit op je MacBook wat je allemaal niet nodig hebt.

Wi-Fi (als er geen netwerk is), Bluetooth, als je geen DVD/CD’s leest die eruit halen. Alle programma’s en browsertabbladen (Flash) die je niet gebruikt afsluiten. Menubalk tools, helderheid, toetsverlichting e.d.

Probeer maar eens, waarschijnlijk ben je verbaast hoeveel extra tijd je nog uit je batterij kan halen.

Bijdrager
    Eddie01

Thx all voor jullie al jullie snelle reacties zal idd dal wel een goed boek worden.

Bijdrager
    Eddie01

@ SunKeeper ik ga dit zeker proberen

Bijdrager
    Eddie01

Iemand hier van gehoord?
    Lenmar ChugPlug PPWMB65 Portable External Battery Pack for MacBook
    En is dit wat ( hoelang gaat die mee?)

Bijdrager
    SunKeeper

Die is iets meer capaciteit dan de batterij die in je MacBook Pro zit. (63,5 vs. 65 Wh)

Ik denk overigens dat jouw ingebouwde batterij een verminderde capaciteit heeft, daarom de kortere gebruiksduur. Normaal zou het namelijk 5-7 uur moeten zijn.
    Je kunt dit opvragen met bijv. Battery Health: https://itunes.apple.com/nl/app/battery-health/id490192174?mt=12

Die externe batterij uit je link zal dus ook zo’n 3-5 uur voeding bieden als je niet al te zware taken doet. Na die tijd ga je over op de interne batterij.

Edit: aangepast, tijd is iets minder i.v.m. hoog voltage batterij.

Qua aanschaf moet je in de UK Amazon zijn. Voor zover ik zie kun je vanuit daar naar Nederland laten verzenden, betalen met creditcard. Als je geen vaste creditcard hebt kun je een dienst als 3Vcard gebruiken. (voucher, is betrouwbaar)

Bijdrager
    Eddie01

Dank je SunKeeper jou info is top nogmaals dank

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.