6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    fangomas

Opladen iPhone via Imac werkt niet meer goed.

De laatste tijd heb ik een vervelend probleem als ik mijn iPhone probeer op te laden via de iMac. Eindeloos gepiep en het ‘laad’ icoon gaat aan, uit, aan, uit. Vervolgens krijg ik een melding dat er een bestand gedownload moet worden. Maar maakt niet uit hoe vaak of vanaf welke server ik dat probeer, het gaat altijd mis. Installatie niet mogelijk. Weet iemand wat hier een de hand is. Ik heb dit nl niet met elke kabel. Ik gebruik wel originele kabels van Apple

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Kabel dus defect, je geeft zelf al het antwoord…

Bijdrager
    fangomas

Nee dat is het niet. want als ik hem aansluit op het stopcontact met een usb stekker laadt ie gewoon op.

Het zit hem in de verplichte software update die nooit lukt

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@fangomas,

Opladen of datatransport is niet hetzelfde.

Bijdrager
    Johan

Ik moet sinds enige tijd mijn NIET ontgrendelde iphone ook eerst ontgrendelen voordat het laadproces begint als ik hem aansluit aan de imac ??

Maar heel gek ik heb 2 iphones de ene wel de andere niet ??

Bijdrager
    Shmoo

Dat eerst moeten ontgrendelen heeft te maken met extra beveilingsmaatregelen in de laatste iOS update. Zodat bijv. overheden niet continue kan blijven proberen je telefoon te ontgrendelen. Zolang deze aan de stroom ligt.

—-

Het bovenste (afbeelding) heeft te maken met het feit dat er bij Apple alleen maar prutsers werken die niet in één keer fatsoenlijke software kunnen uitbrengen. Het is verstandig om altijd 12 of 24 uur te wachten met updaten.

Wat hier gebeurt is, is dat jij te snel was met updaten en in de tussentijd heeft Apple een andere versie van dezelfde software geplaatst waar ook beveiligingsupdates inzaten. Daardoor krijg je deze vraag.

Ik heb precies hetzelfde bij mijn iPad. En enkel bij mijn iPad. Kun je niets anders aan doen dan je devices herstellen. Of gewoon wachten op iOS 12.

Tada

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.