19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    osip

Opladen iphone 4

Hallo.

Na lang wachten heb ik hem dan.
    De iphone 4.
    Ik heb hem nu gebruikt tot hij helemaal leeg is.
    Nu wil ik hem opladen.
    Mijn vraag: Hoe lang duurt het tot de batterij helemaal vol is?
    En is het raadzaam om de iphone de volgende keer helemaal leeg te laten lopen?
    Voor ik hem weer ga opladen?
    Dit is i.v.m. de levensduur van de accu.

Ik kan dit helaas nergens terug vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    Trat

Gefeliciteerd met je iPhone! Je hoeft je niet druk te maken over de batterij: gewoon genieten van de iPhone en opladen tot je hem vol genoeg vindt (bij mij is dat 100%)! Je hoeft hem ook niet helemaal leeg te laten lopen: gewoon opladen als jij vindt dat het nodig is.

Bijdrager
    Maverick9898

Persoonlijk heb ik de beste ervaringen bij batterijen als ik ze helemaal leeg laat lopen en dan weer oplaadt. Maar er zijn veel mensen die zeggen dat dat niet uitmaakt. Toch leven mijn batterijen vaak langer dan van de meeste mensen. Maar goed daar verschillen de meningen over;). Je iPhone moet het hoe dan ook lang genoeg uithouden om zeker die 2 jaar mee te gaan.

Bijdrager
    Steph

Ik probeer (als ik het niet vergeet) eenmaal per maand mijn iPhone helemaal te laten leeg lopen totdat hij uitvalt. En hem dan daarna helemaal op te laden tot 100%.

Moderator
    unSOUND
    Maverick9898 op 18 september 2010

Persoonlijk heb ik de beste ervaringen bij batterijen als ik ze helemaal leeg laat lopen en dan weer oplaadt.

Dat geldt wel voor Ni-MH accu’s, maar bij Li-ion accu’s is het niet aan te raden.

Bijdrager
    osip

Geeft de iphone ook aan als hij volledig opgeladen is?

Moderator
    unSOUND

Dat kun je zien bij het batterij-percentage, die staat dan op 100%.

Maar je hoeft er niet op te letten. Je mag hem ook van de lader halen vóór hij bij de 100% is, en je mag hem ook nog 20 uur aan de lader laten hangen terwijl hij al vol is… Het maakt niet uit, het wordt allemaal prima geregeld.

Bijdrager
    KingChaos
    unSOUND op 18 september 2010
    Maverick9898 op 18 september 2010

Persoonlijk heb ik de beste ervaringen bij batterijen als ik ze helemaal leeg laat lopen en dan weer oplaadt.

Dat geldt wel voor Ni-MH accu\’s, maar bij Li-ion accu\’s is het niet aan te raden.

En in de iPhone (4 & 3G(s)) zit er een Ni-MH accu hoop ik?
    Ik heb mijn telefoon vaak op de helft opgeladen en maar zelden echt leeg laten lopen. Maar nu (na een jaar ongeveer) gaat mijn telefoon nog geen 20 uur mee. En dan heb ik nog geen eens 1 uurtje muziek geluisterd. Of zou het door de multitasking komen op een of andere manier?

Bijdrager
    Maverick9898

Nee daar zit een Li-ion in. Die ervaringen hoor ik wel vaker. De behandeling die ik aan bijv. mijn iPod touch geef (dus bijna helemaal leeg en dan weer helemaal vol) heeft ervoor gezorgd heeft dat ie nog gewoon bijna net zo lang meekan als in het begin. En dat terwijl je bij de 1G je nog niet zoveel apps e.d. had;).

Bijdrager
    osip

Hartelijk dank voor jullie reacties.
    Ik ga lekker genieten van m’n iphone! : )

Bijdrager
    fatboysmart

Bij mijn meer dan 2 jaar oude 3G heb ik nooit echt opgelet hoe ik hem oplaadde, en de capaciteit is voor mijn gevoel nog net zo groot als toen hij nieuw was. Gewoon opladen wanneer nodig, en er niet teveel over nadenken.

Bijdrager
    Clouren

Er stond laatst nog een aardig artikel in de MacFan over de ‘slijtage’ van laptop en telefoon accu’s.
    Het kwam er op neer dat ontladen altijd een beetje ten koste gaat van de levensduur (logischerwijs). Of je nu drie keer een kwart ontlaad (tot 75%) en daarna weer oplaad, of in één keer tot 25% leegtrekt is ongeveer even ‘slecht’.
    Wat wel echt slecht is, is diep ontladen. Krijg je de ‘nog maar 20%’ waarschuwing, zoek dan snel een stopcontact op, dat is het behoud van je accucapaciteit.
    Wat verder helpt is je accu zo koel mogelijk houden. Laat je iPhone dus nooit in de zon liggen.

Ik laad m’n iPhone elke nacht op, dan scheelt toch elke dag weer zo’n 8 uur zinloos accu verbruik.
    Na twee jaar is hiermee m’n 3G nog in prima conditie.

Bijdrager
    Asaxx112
    unSOUND op 18 september 2010

Maar je hoeft er niet op te letten. Je mag hem ook van de lader halen vóór hij bij de 100% is, en je mag hem ook nog 20 uur aan de lader laten hangen terwijl hij al vol is… Het maakt niet uit, het wordt allemaal prima geregeld.

Geldt dit dan ook voor de vorige generatie MacBook Airs ?

Moderator
    unSOUND

Ja, dit geldt eigenlijk al sinds de laatste PowerBooks en de eerste MacBooks.

Bijdrager
    Asaxx112

Maar een MacBook heeft toch een bepaald aantal laadcyclussen ??
    Is dat dan ook met een iPhone? Hoeveel laadcyclussen heeft een iPhone ?

Moderator
    unSOUND

Er is geen “bepaald aantal cycli” waarna hij er mee stopt. Hou ouder hij is, hoe minder stroom hij zal hebben. En dat verloopt vrij geleidelijk, er is dus geen aantal cycli waarna je ineens een slechte accu hebt.

Bijdrager
    Joegoedebom

Ik had laatst een niet orgrinale iphone lader gekocht bij http://www.laderwebshop.nl gekocht en toen was die binnen een uur opgeladen.

Maar hoe ouder de telefoon hoe sneller die leeg is, zoals de andere hier zeggen.

Bijdrager
    Joegoedebom

Ik weet niet of het ook bij die nieuwe lion accus zo is, maar bij die ouwe is het ook verstandig ze af en toe gewoon leeg te laten lopen.

Moderator
    unSOUND

Bij een Li-ion accu is het niet verstandig. Het is een soort noodzakelijk kwaad om de accu-indicator te kalibreren, waardoor het dus soms wordt geadviseerd. Maar voor de accu is het niet goed. En dat kalibreren is ook eigenlijk maar zelden nodig.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.