5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    nickwenneker

Opladen batterij MacBook Pro 13''

Hallo allemaal,

Ik hen nog een vraagje.
    Wanneer kun je je MacBook Pro het beste opladen. Als die bijvoorbeeld op 5% is of al op 25%.
    Kan dit kwaad en heeft dit verschil ??

Groetjes Nick

Bijdrager
    Welloe

Het is altijd het beste om je accu pas op te laden als hij HELEMAAL leeg is, want dit kan de leeftijd van je accu iets verlengen.

Maar af en toe kan dit vast geen kwaad.

Bijdrager
    SunKeeper

Maar anderen zullen bovenstaande misschien weer tegenspreken.

Met batterijen is het gewoon een beetje geluk hebben. Verder gewoon aan het stopcontact als het je uitkomt, ook weer niet langer dan een paar weken aan een stuk, en toch liever zoveel mogelijk boven de 5% lading blijven.

Opladen kan op ieder moment bij lithium-ion-batterijen, dit i.t.t tot de oplaadbare Ni-mH (AA en AAA), want die kun je beter eerst helemaal leeg maken voordat je ze oplaadt. (geheugeneffect)

Welke MacBook Pro is het? 2010 en nieuwer hoeft geen kalibratie meer, want daar zijn de voordelen maar minimaal van.

Bijdrager
    CedricH

Gewoon opladen als je een melding krijgt op het scherm dat de batterij bijna leeg is en uit de lader halen als hij vol is, kan niet simpeler

Bijdrager
    syltheboy
    CedricH op 30 september 2011

Gewoon opladen als je een melding krijgt op het scherm dat de batterij bijna leeg is en uit de lader halen als hij vol is, kan niet simpeler

Zo doe ik het ook met de mijne. Ik werk dan ook vrijwel altijd op de accu.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.