3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    vincentvega

oplaadbare batterijen werken niet icm Canon A530/A540

Ik heb onlangs 2 camera’s gekocht: 1 voor mijzelf en 1 voor mijn vader
    Voor mezelf heb ik oplaadbare batterijen (nimh 2500) van Duracell gekocht. werken perfect! bijna niet leeg te krijgen!
    Voor mijn vader heb ik hetzelfde type batterijen gekocht maar van een ander merk, t.w. GP, op zich een merk dat op veel plaatsen vertkocht wordt en ook goed aangeschreven staat. Echter, ik heb inmiddels 2 setjes (4 batterijen en oplader) uitgeprobeerd maar het blijkt niet samen te gaan met de Canon’s! zelfs na 48 uur opladen blijken ze volgens mijn camera leeg of bijna leeg te zijn. erg vreemd. de Duracells doen het in beide camera’s perfect. Je zou zeggen dat het niet aan de camera’s kan liggen. Maar het lijkt me ook niet erg waarschijlijk dat 2 opladers en 8 batterijen niet deugen. Het lijkt er dus meer op dat er een compatabiliteitsprobleem bestaat. Canon kent het probleem niet en adviseert (lekker kort door de bocht) om dan maar Duracells te kopen!! dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
    Mijn vraag: herkent iemand dit probleem, zie ik iets over het hoofd en heb je bruikbare tips voor me?

Bijdrager
    505

Vreemd.

Ik heb ook diverse GP 2500 oplaadbare batterijen en die werken gewoon met Canon. Zelf gebruikt in een A700 en in een A530.

Bijdrager
    Lutjemac

Hoi,
    Ik heb een Canon A540 en een batterij oplader Top Craft MD 10359 met batterijen Ni-MH-Accu High power 2100 mAh ook Top Craft van de Aldi, deze werken uitstekend geen problemen.

mvg LutjeMac

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.