4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    madcat

Oplaad strategie (usb hub?)

Het is nogal een oplaad feest hier aan het eind van de dag, met iphones, watches, ipad en zo nu en dan nog wat anders en dan is het een grote kabel bende.

Hoe lossen jullie dat op?

Nu zoek ik iets wat een beetje toekomst vast is en zoek eigenlijk naar een USB hub met meerdere uitgangen van 20W maar die zijn nog niet zo makkelijk te vinden.

Nu heb ik deze gevonden: https://www.xtorm.eu/nl/opladers/multi-usb-opladers/xtorm-usb-power-hub-cube-pro/

Nu lees ik dat er 1 USB-c output van 30W is, dat zou ideaal zijn voor de homepod mini.
    De ander outputs zijn volgens mij 18W (9V * 2A), dat is eigen net een beetje minder dan de 20W die apple in de nieuwe laders mee wilt geven.

Wat gebruiken jullie hiervoor?

Verder heb ik  een ‘shortcut’ gemaakt die mijn iphone in ‘battery saving mode’ zet zodra ik hem aan de lader leg en een andere shortcut die een melding geeft zodra die uit batter saving mode komt (en dus 80% is opgeladen) zodat ik eigenlijk de phone niet meer dan 80% laad.
    Is hier een andere manier voor, het steeds laden tot 100% lijkt mij niet erg goed voor de accu.
    Hebben jullie hier een betere oplossing voor?

Bijdrager
    Buzz

Waarom zou je maar van 80% van je batterijcapaciteit gebruik maken? Ik zou je apparaten gewoon 100% vol laden, dan doe je er de hele dag mee, en kan je ze ‘s nachts laden. Een goedkope 5 Watt lader is dan eigenlijk meer dan genoeg. Het iOS regelt wel wat goed is voor de accu. Aan een kabel bende ontkom je niet. Alleen met zo’n gecombineerde iPhone/watch Qi charger kan je het nog iets reduceren. Ik heb er zo één op de slaapkamer voor watch en iPhone. Voor de iPads beneden en voor mee op vakantie (toen dat nog kon) hebben we een Anker PowerPort oplader. Onlangs heb ik vanwege het in verschillende ruimtes thuiswerken nog een Satechi 108W Pro gekocht. Deze levert 90W + 18W over twee USB-C aansluitingen, dus ook voor een MacBook heel geschikt, en dan kan ik de meegeleverde Apple lader op een andere plek laten liggen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Buzz.
    Bijdrager
    madcat

Boven de 80% opladen is slecht voor de accu, mijn vorige iphone is daardoor ook kapot gegaan.

Het is blijkbaar wel lastig om iets te vinden waarbij meerdere poorten 20W kunnen leveren.
    De meesten zijn max 2.4A op 5V = 12W, de 9V chargers zijn blijkbaar lastiger te vinden bij hubs.

Bijdrager
    KarelWillem

madcat op 24 januari 2021 om 09:22
    Boven de 80% opladen is slecht voor de accu…

Ik ga niet roepen dat dit ‘onzin’ is. Maar het is geen 1989 meer. .;)

Die 80 tot 100% kan je iPhone ook prima aan met laden.

Daar gaat een iPhone niet ‘kapot’ van.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door KarelWillem.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.