14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcos999

Ophangbeugel voor MacPro

Weet iemand waar je een ophangbeugel voor een MacPro kan kopen, om deze onderaan het bureau op te hangen?
    Zodat deze geen “stof kan happen” als hij op de grond staat.

Ik heb bij IKEA wel eens zo’n systeem gezien, maar dat moet bevestigd worden aan een bepaald type bureau.

Groet
    Marco

Bijdrager
    tjetta

Tja, dat hangt nogal af van je bureau natuurlijk:) En ik kan vanaf hier niet zien wat voor bureau je hebt. Hou in elk geval rekening met een gewicht van ruim 18 kilo, niet elke standaard IKEA oplossing zal volstaan.

Bijdrager
    reneo

Die van de Ikea kan je wel vergeten, das niet zo’n mooie oplossing: een groot alluminiumrek die het gewicht van de macpro niet kan dragen…
    Ik weet wel dat dat soort beugels voor de G5 bestaan, zal ook wel voor de macpro werken. Al gegoogled?

Bijdrager
    sally

Toevallig vind ik er een plaatjet van.
    Iemand die wel blij is met zijn Ikea Summera

Bijdrager
    hokkie

Toevallig heb ik zo’n ophang systeem. Moet wel gelijk zeggen dat ik (nog) geen Mac Pro op dit systeem heb gehad. Wel heb meerdere windows desktops gehad (ook vrij zware machines).

Qua gewicht, is het geen probleem, alleen is de trilling die vrij komt (door de koeling of een draaiende dvd), is behoorlijk irritant. Dit is namelijk duidelijk te voelen op heb bureaublad.

Ik zou adviseren om je Mac Pro op “voetjes” te zetten zodat deze niet in aanraking komt met je bureau, maar wel keurig boven de grond “zweeft”.

Bijdrager
    mhrenes

Of zo iets klik

Bijdrager
    R-Flow
    ”reneo”

Die van de Ikea kan je wel vergeten, das niet zo’n mooie oplossing: een groot alluminiumrek die het gewicht van de macpro niet kan dragen…

Weegt een Mac Pro zoveel meer dan een gemiddelde PC-casing van dezelfde grootte?

Bijdrager
    Soulshaker

Ja hoor

De case van een mac pro is van degelijk materiaal , dik aluminium
    Het gewicht van zo een PC case is echt niks , de dikte kan je vergelijken met dat van een koekentrommel:p

Bijdrager
    R-Flow

Kwestie van wat voor casing je haalt he… Heb hier twee PCs in huis gehad die beide meer wogen dan deze Mac Pro.

Bijdrager
    LighScan

Klopt natuurlijk maar de meeste mensen kopen geen dure behuizing voor hun pc, ondanks dat die dan beter van kwaliteit is. Prijs speelt vaak een grote rol.

Bijdrager
    R-Flow

Een goedkopere casing is echt geen kilo’s lichter.;)

Bijdrager
    sven-

Lekker offtopic maar waarom niet gewoon op je bureau zetten? Staat stukken mooier dan zo’n lelijke beugel + nog minder last van stof.

Bijdrager
    mhrenes
    ”sven-“

Lekker offtopic maar waarom niet gewoon op je bureau zetten? Staat stukken mooier dan zo’n lelijke beugel + nog minder last van stof.

Zou ik er wel iets isolerends onder zetten, anders werkt de tafel als klankbord voor de vibraties van je Mac Pro

Bijdrager
    R-Flow

Er zitten al plastic/rubberen zooltjes onder de Mac Pro. Werken prima.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.