6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Zymo

Ophalen van data na herstel partitie.

Ik heb hier het een en ander teruggevonden via de search maar er blijven me nog dingen onduidelijk, namenlijk het volgende:

tijdens de installatie van windowsxp had ik per ongelijk de verkeerde partitie verwijderd (die van mijn externe schijf). zo snel ik kon had ik in macosx mijn data proberen te recoveren maar hij kon mijn schijf niet vinden.
    ik dacht, maak ik gewoon ff een hele partitie op die schijf, zonder te wissen en kan ik mss alles recoveren met eender welke tool.
    Dit lukt inderdaad, bijv met boomerang – data rescue 2 – … maar alle bestandsnamen kloppen aan geen kanten, alles heeft een eigen nummer gekregen plus die tools sorteren alles in eigen mappen. :/

bestaat er geen betere manier om die dingen te recoveren? thanks;)

Bijdrager
    iJoost

Jawel. Een backup. Maar dan moet je helaas voor je de fout maakt bedenken dat je wel eens een fout zou kunnen maken. Iets waar de meeste mensen wat moeite mee hebben…;-)

Bijdrager
    alma

het bestaat. http://www.stellarinfo.com/mac-data-recovery.htm
    heb ik meer dan 250 Gig terug van een geformateerd disk (Lacie extern)
    wel een week wachten met “recovering”

Bijdrager
    Zymo

thanks zal die even proberen,

boomerang had ik ook geprobeerd maar die vindt alleen gekende bestandstypes terug.
    ge kunt ook zelf types aanmaken maar dit is heel omslachtig :/

thx!

Inactief
    Anoniem
    ”iJoost”

Jawel. Een backup. Maar dan moet je helaas voor je de fout maakt bedenken dat je wel eens een fout zou kunnen maken. Iets waar de meeste mensen wat moeite mee hebben…;-)

Zoals Johan Cruijff al zei:

”Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet.”

8)

Bijdrager
    iJoost

Dat zeg ik…

En wat ik ervan vind, dat zeg ik niet.;-)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.