5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iMaximus

[OPG]Probleem met bestandoverdracht –> finder blijft hangen

Hai,

Het gebeurt welleens bij mij dat wanneer ik een bestandoverdracht heb via een externe HD of USB stickie, dat er iets misgaat tijdens de overdracht (weet ik veel….door bijv. een corrupt bestand of fout bij het wegschrijven). Maar het finderbalkje met de progres-bar zeg maar, blijft lopen ook al druk ik op het grijze kruisje om te annuleren. Hierdoor moet ik dwangmatig het usb stekkertje eruittrekken (want als ik m eject, dan staat er dat ie in gebruik is). Nadat ik dit heb gedaan, gaat het finder balkje helemaal niet meer weg, maar het blijft lopen hoe lang ik ook wacht of hoe vaak ik op het kruisje druk.
    Ook het afsluiten van mn computer lukt niet, omdat finder dan nog bezig is. Dan doe ik meestal force quite van finder via activiteitenweergave, maar dan verdwijnt bijna alles op mn desktop en kan ik bijna niets meer openen. Op zo’n moment ben ik genoodzaakt om op het powerknopje te drukken voor een hard reboot en dat doet au bij mij:(

Wat is een methode om zoiets op een normale manier te verhelpen, zonder het power knopje te hoeven gebruiken??

Bijdrager
    rrkramer

finder herstarten?
    alt + appeltje + esc

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@TS:
    zoals rrkramer al aangeeft: alt + appeltje + esc stopt de finder geforceerd, en deze herstart dan automatisch

Bijdrager
    iMaximus

ahh ok! Ik ga dat nu niet handmatig proberen natuurlijk, maar ik zal het onthouden!

Weer iets nieuws geleerd:) Duizendmaal dank

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”iMaximus”

ahh ok! Ik ga dat nu niet handmatig proberen natuurlijk, maar ik zal het onthouden!

Kun je rustig uitproberen.
    Er verschijnt eerst een venster met een lijst met open programma’s (waaronder dus de Finder)
    Als je er één kiest wordt er eerst om een bevestiging gevraagt (er wordt n.l. niet gekeken bij een “forced quit” naar open staande bestanden die nog gesaved moesten worden)
    De Finder herstart dan automatisch, alle overige programma’s moet je zelf weer starten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.