7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Maen

Opgeslagen Photoshop bestand niet te openen als bijlage bij mail op iPhone

Sinds enige tijd ondervind ik problemen met de bestanden die ik heb opgeslagen met Photoshop (maakt niet of het PNG, JPEG of PDF is) en die dan als bijlage meestuur met een email, via Outlook – MacBook Pro verstuurd. De ontvanger kan deze bestanden via de iPhone niet openen en krijgt de melding ‘Bijlage downloaden niet mogelijk‘. Ik heb al eens geprobeerd de mail naar mezelf te sturen en dan heb ik hetzelfde probleem. Als ik die mail vervolgens weer doorstuur naar een ander mailadres van mezelf dan lukt het ineens wel de bijlage te openen. Het gaat trouwens alleen maar om het openen via een iPhone. Via MacBook is het geen probleem. Heeft iemand idee waar dat aan kan liggen?

Bijdrager
    McJohn

En als je bv. een JPEG dat issues geeft, es opent via de app Voorvertoning en dan es opnieuw exporteert als nieuwe JPEG, blijft het probleem dan ook?  Deze omweg zou niet mogen, maar het is om het probleem te pinpointen.

Bijdrager
    Maen

Bedankt McJohn voor je reactie.

Ik heb een JPEG, welke ik had aangemaakt via Photoshop, geopend via Voorvertoning. Vervolgens heb ik er via Exporteer… een PNG en een nieuwe JPEG van gemaakt en ook een PDF, die bestanden kan ik allemaal openen als bijlage op mijn iPhone. Een oplossing met een omweg, maar in ieder geval een oplossing.

Het probleem lijkt dus te zitten in het opslaan van de bestanden in Photoshop. Het gekke blijft, dat ik die opgeslagen bestanden wel gewoon kan openen met mn MacBook. Maar eenmaal gemaild naar een iPhone niet meer… Maar als ik die mail dan via mn iPhone weer doorstuur incl bijlagen dan kunnen ze wel weer geopend worden!

Bijdrager
    McJohn

Toevallig een files in CMYK modus?

Bijdrager
    GoeieDag

Maen op 25 januari 2019 om 09:55
    Het gekke blijft, dat ik die opgeslagen bestanden wel gewoon kan openen met mn MacBook. Maar eenmaal gemaild naar een iPhone niet meer… Maar als ik die mail dan via mn iPhone weer doorstuur incl bijlagen dan kunnen ze wel weer geopend worden!

Hoe worden ze op de MacBook geopend? In PS?

Bijdrager
    Maen

Het heeft even stil gelegen, maar nu probeer ik het probleem toch weer op te lossen. CMYK of RGB maakt niets uit. Jpeg wordt op mijn Macbook in Voorvertoning geopend.

Ik ben er nu achter dat het komt door Outlook. Dus als ik de bijlage via Outlook verstuur, kan de ontvanger het niet openen op een mobiele telefoon (iPhone). Stuur ik het vanaf daar door naar bijv. Gmail of hetzelfde account waarmee ik via Outlook had verstuurd, dan kan ik het wel weer openen.
    Dus ergens in het traject van opslaan Jpeg in Photoshop -> versturen als bijlage via Outlook -> ontvangen op iPhone en niet kunnen openen, zit het euvel.

Dat is dus abacadabra… Iemand nog een idee?

Bijdrager
    nnsa

Bestanden zippen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.