7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    AmcoFan

opgenomen audio bestanden uit MacOS 9 tijd

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden enkele bestanden opgenomen met het toen MacOS 9. Deze had ik graag terug willen beluisteren onder MacOS X, maar de bestanden hebben geen extensie en kan ze maar niet openen of converteren. Ik heb al de volgende programma’s uitgeprobeerd, maar zonder resultaat: Audacity, Bigasoft Audio Converter, Switch.
    Heeft iemand nog tips om deze audio bestanden te kunnen converteren naar mp3 bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Pieterr

Wat zegt MediaInfo over de exacte type van het audiobestand?

Is het niet gewoon een .AIFF bestand? Heb je al geprobeerd om het bestand te hernoemen met een .aiff extensie, en het dan te openen met QuickTime Player?

Bijdrager
    AmcoFan

Is het niet gewoon een .AIFF bestand? Heb je al geprobeerd om het bestand te hernoemen met een .aiff extensie, en het dan te openen met QuickTime Player?

Ja ik heb dit al geprobeerd met een extensie (aiff, midi, mp…) toe te voegen… maar lukt niet.

Bijdrager
    Macosxachist

Maar wat is het antwoord op Pieterrs eerste vraag?

Bijdrager
    AmcoFan

Maar wat is het antwoord op Pieterrs eerste vraag?

Dat heb ik nu geprobeerd en zag hier ook het volgende:
    m’n bestandje is 196 kb groot maar geeft in MediaInfo 0 kb aan…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En wat als je de Terminal opent en intypt:

file

met een spatie erachter, dan het audiobestand in het Terminal-venster sleept en op Return drukt?

Bijdrager
    Pieterr

Als het geen confidentiele audio betreft, zou je een zo’n bestandje kunnen uploaden (bv naar http://www.zshare.net/ ) dan kunnen wij ook nog eens kijken of we er chocola van kunnen maken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.