4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    basvandorst

[opgelost][photoshop] blending options werken niet

Toen ik vandaag in photoshop bezig was met een psd file (net nieuw aangemaakt), werkte alles eigenlijk nog. Na verloop van de middag kon ik opeens geen blending options meer toepassen op layers.

Als ik een nieuw bestand aan maak, werken de blending options wel weer op een layer.
    Enig idee waar ik voor een psd file de blending options weer aan kan zetten? aangezien ik geen zin heb om alle layers in een nieuwe psd te zetten.

Bijdrager
    tiny

Helaas kan ik vanaf hier niet zien hoe je alles hebt ingesteld. Het enige dat ik je kan aanraden is om te controleren hoe de instellingen van het document staan. Een JPG kan bijvoorbeeld maar één laag bevatten en daar kan geen aanpassingslaag bij. Als je het als PSD bestand zou opslaan natuurlijk weer wel. Iets anders kan ik niet bedenken. Kan je anders nog meer vertellen over hoe het zit? Krijg je een of andere melding?

Bijdrager
    basvandorst

Ik werkte in een PSD file, en instellingen stonden eigenlijk (zo snel ik gezien heb) normaal.
    Heb nou imageduplicate gedaan, en de blending options werkte weer wel.
    wat het nou geweest kan zijn, maakt me nou verder ook niet uit :), ijig nog bedankt voor je reply

Bijdrager
    tiny

Blij dat je eruit bent. In Photoshop kan je de raarste kleine dingen tegen komen en soms moeilijk te vinden. Er zijn veel toetsencombinaties en daardoor kan je per ongeluk van alles veranderen. Laatst stond mijn Brush Tool ineens op Screen. Ik heb toen ff moeten zoeken voordat ik erachter was waarom het zo raar deed. Een andere bekende is een selectie die per ongeluk aan staat. Als er ergens één pixeltje geselecteerd is, kan je tekenen en bewerken wat je wilt maar, afgezien van dat ene pixeltje, verandert er niks.

Nou, ik begin hier weer te ouwehoeren maar ik ben blij dat je eruit bent. :)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.