4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

[Opgelost!]niet ingevoerde tekst in Picasa ongewenst.

Vanmorgen heb ik een aantal afbeeldingen in een webmap gezet op Google in Picasa. Maar nu blijkt dat onder de thumbnails overal “Olympus Digital” staat. In de diapresentatie staat die tekst zelfs onderin het beeld zelf. Die tekst heb ik nergens ingevoerd, wist zelfs niet van het bestaan af. Wel heb ik de afbeeldingen gemaakt met een Olympus camera. De door mij gegeven titels staan echter nergens. Hoewel de tekst “Olympus Digital” met een optie in de diapresentatie weg te halen, vind ik dat vervelend, want de gemiddelde kijker weet dat niet.
    Ik wil die map opnieuw maken, maar dan zonder die ongevragde, irritante tekst eronder of erin. Wie weet wat ik daarvoor moet doen? Alvast mijn grote dank!

Bijdrager
    iJoost

Hij zal het wel uit de EXIF-gegevens halen. Daar staat soms meer in dan je lief is. Open de foto maar eens in Voorvertoning en doe dan Appeltje-I. Het tweede tabblad (details) zijn de EXIF-gegevens. Met zoiets als exiftool kun je dat wel verwijderen.

Bijdrager
    sedikit

@iJoost,
    Verdomd je hebt gelijk! Ik heb overigens die tekst in die Picasa webmap weten te vervangen door de werkelijke tekst. Ik wist niet dat ik dat vanaf mijn iMac Panther kon doen, want vanmorgen heb ik de afbeeldingen geupload vanaf een Powermac met Tiger, bij een vriend. Maar ik vind het toch gek dat zo’n camera ongevraagd zijn tekst invoert in de foto’s. Ga nu dat programmaatje van jou downloaden. In ieder geval bedankt maar weer!

Bijdrager
    iJoost

Gek? Ach, anders zou je zelf moeten administreren welk diafragma je gebruikt hebt, welke sluitertijd, welke brandpuntsafstand, of je de flits gebruikt hebt, etc., etc… Handig.;-)

Maar het is wel goed om zelf ook te weten wat je zoal op het web plettert natuurlijk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.