11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Fotohoekje

[opgelost]Airport i.c.m. vista vraag

Ik maak al jaren gebruik van een airport express basis station. Zowel mijn macbook als min IMac draaien probleem loos op dat ding. Ook als mijn broer met zijn laptop PC langs komt geen enkel probleem.
    Echter ik heb onlangs een PC gekocht en die communiceert niet met mijn airport express. Hij ziet hem wel en de signaalsterkte is top maar dan houd het op. Op de PC zit Vista. Is er iemand die dit probleem herkent en eventueel een oplossing heeft?

Bijdrager
    Barney1985

:lol: Vista = problems:lol:

Krijg je foutmeldingen o.i.d. ?

Misschien helpt deze link

Bijdrager
    iJoost

MAC-adres?

Bijdrager
    Xcode
    ”Fotohoekje”

Echter ik heb onlangs een PC gekocht en die communiceert niet met mijn airport express. Hij ziet hem wel en de signaalsterkte is top maar dan houd het op. Op de PC zit Vista. Is er iemand die dit probleem herkent en eventueel een oplossing heeft?

Tsjah, moet je ook geen PC kopen…:)

Bijdrager
    scottish

Vista herkent de AE niet als kanaal 13 of meer in de AE is geselecteerd.

Bijdrager
    Fotohoekje

In eerste instantie draaide er 2 mac’s op en 1 PC Dell laptop met Windows XP. Dat gaf geen problemen.
    Na de aanschaf van de nieuwe PC heb ik getracht verbinding te krijgen en dat is 1 keertje gelukt terwijl de signaal sterkte optimaal was. Echter het binnen halen van de pagina ging enorm langzaam daar deed hij minuten over. Daarna is het niet meer gelukt. Vervolgens hebben het via een zogenaamd Ping signaal geprobeerd en dat duurde enorm lang. Het leek erop dat de airport express in een stalen kast op 1 km afstand stond terwijl hij in een openverbinding op 4 meter zat.
    De PC is naar de winkel gegaan samen met de airport express. Daar deed de PC het direct op het draadloze netwerk aldaar maar toen we de Airport Express als router gebruikte was de verbinding 0. Vervolgens thuis weer alles aangesloten en de Macs werkte gewoon. Toen de Airport Express meegenomen naar mijn broer en hem erdaar tussen gezet en toen werd het lichte niet meer groen en bleef oranje knipperen. Thuis weer aangesloten ook nu geen groen licht. Ik heb toen de airport-express met een paperclip ge-reset en nu doet hij het weer. Tenminste de Macs doen het. Met de opmerking erbij dat als je ze aanzet ze niet gelijk verbinding maken want dat moet je nu eerst bij het airport icoontje bovenin doen. De Dell laptop is de airport express nu wel kwijt en kan geen verbinding meer maken. Hoewel hij hem wel ziet want hij geeft wel een maximaal signaal. Hij ziet ook dat het een beveiligd netwerk is. Maar als ik een webbrowser open heeft hij geen verbinding met internet. Ik wil die PC toestemming geven om op dat netwerk te komen. Maar hoe? Die andere PC met Vista is daarna aan de beurt.

Bijdrager
    Fotohoekje

Tsjah, moet je ook geen PC kopen…:)

Ik wilde ook niet maar ja soms heb je geen keus want sommige programma’s of CD’s zijn nu eenmaal niet voor de MAC gemaakt. En als het voor hobby is OK maar je hebt ook nog zoites als onderwijs

Bijdrager
    Xcode

Oh, dat probleem heb ik ook hoor. Ik zoek meestal naar vervangende programma’s, maar soms kan het gewoon niet anders en moet je Windows gebruiken.

Bijdrager
    Fotohoekje

Het probleem is inmiddels opgelost

Bijdrager
    sypie

Zou je heel misschien je oplossing ook kunnen geven zodat andere forumgebruikers er misschien iets aan hebben? Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Fotohoekje

Ik heb er iemand bijgehaald die verstand heeft van PC’s dat heb ik dus niet.
    Voor de XP computer was het probleem dat hij het beveiligde netwerk wel zag maar via de Wizard kon ik nergens een wachtwoord invoeren. Toen heeft die PC kenner een ander programmaatje geopend waarin je wel het wachtwoord kan invullen. Echter daar stuit je op het probleem dat je bij een Apple gewoon een wachtwoord bijv Kerstman in kan vullen echter bij een PC moet je een hexadecimaal wachtwoord invullen. Een Apple zet het woord Kerstman om in een hexadecimaal wachtwoord. En dat moet je dus invullen op de PC en we hebben ook handmatig het kanaal waarop de Airport Express uitzend ingesteld.
    Bij de Vista computer was het probleem dat het bedrijf waar ik de computer nog geen week geleden gekocht heb er doodleuk een draadloze kaart had ingezet die niet onder Vista werkte. Leuk he. Daar heeft die PC kenner iets in de instellingen gewijzigd vraag me niet wat want dat gaat allemaal zo onwijs snel en vervolgens zie boven en we hadden verbinding.

Het hexadecimaal wachtwoord vind je als je de AirPort-configuratie-assistent doorloopt bijna aan het einde. Daar kan je toon wachtwoord aanklikken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.