5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sypie

[Opgelost] Windows schijf recoveren met OS X?

Ik heb afgelopen dagen een foutje gemaakt tijdens een herinstallatie van Windows op de laptop van mijn zusje, jammer voor haar en kloten van mij. Ik heb in alle haast alle partities weggesmeten, waarna ik ineens de gedachte kreeg dat ik nog wat zooi moest kopiëren. Bummer! Nu heb ik dus een partitieloze schijf waar ik nog een partij data af moet halen. Er stond een Vista installatie op.

Het schijfje heeft een SATA aansluiting, en is zichtbaar in Leopard, functioneert verder prima en is NIET beschreven na het verwijderen van de partities. Alle data zou dus nog ongemoeid aanwezig moeten zijn in theorie. De schijf is aangesloten op de USB poort.

Ik heb Data Rescue II geprobeerd maar die komt niet op de aangekoppelde schijf.

Is er een ander Recovery programma voor OS X die wél op Windows schijfjes kan sneupen voor data?

Zo niet, is er misschien een alternatief te bedenken via VMware en Windows XP?

Bijdrager
    Darth Anaxes

Probeer al eerst eens de “NTFS for MAC” (van Paragon denk ik) driver te intralleren, dan kan je Windows Bestandssystemen lezen.

Bijdrager
    sypie

NTSF kan toch standaard al gelezen worden, alleen niet geschreven. Ik verwacht eigenlijk ook niet dat een recovery programma moet schrijven op een schijfje die je probeert te redden..

Ik ga wel op zoek naar paragon, misschien lost het toch stiekum iets op.

Bijdrager
    St. Mobbs

Je moet “NTSF for MAC” op je Mac installeren. Zodat als je op de schijf van je zusje gaat kijken ook dingen kan schrijven. En als je data wilt herstellen zul toch commando’s moeten kunnen geven. En de kans is groot dat je daarvoor de mogelijkheid nodig hebt dat je NTSF-bestanden kunt schrijven. Tenminste, dat denk ik van wel.

Bijdrager
    sypie

Goed gedacht. Data Rescue II ziet inderdaad nu de schijf aan mijn USB hangen. Er wordt op dit moment een uitgebreide scan uitgevoerd. Even afwachten nog wat dat doet, maar in eerste instantie is mijn vraag opgelost.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.