6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    W0uTeRr

[opgelost] Welke harde schijf voor TM?

Beste OMT-leden,

Binnenkort ga ik over tot de aanschaf van een MacBook Pro 13″ met een harde schijf van 500 GB. Nu wil ik graag een harde schijf van LaCie gebruiken voor Time Machine. Deze twee varianten lijken me interessant:

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/lacie-500-gb-harddisk-design-by-neil-poulton/1003004005847778/index.html

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/lacie-harddisk-design-by-neil-poulton-1tb/1003004005847777/index.html#product_description

Nu de vraag aan jullie: welke schijf kan ik het beste aanschaffen?

Alvast bedankt!
    [size=9:f924116f02]
    Sorry als hier al meerdere topics over blijken te bestaan…[/size:f924116f02]

Bijdrager
    Nielsvr

Nogal rare vraag. Je laat twee dezelfde zien, alleen de capaciteit is groter. Dus die vraag kan je toch prima zelf beantwoorden? Heb je behoefte aan 1TB aan opslag capaciteit en ben je bereid 20 euro extra te betalen.

Bijdrager
    W0uTeRr

Ja, dat is wel waar. Maar ik meen ooit eens ergens gelezen/gehoord te hebben dat de harde schijf die je gebruikt voor Time Machine 1,5 keer zo groot moest zijn als de harde schijf in je Mac. Is dit ook echt zo?

Bijdrager
    Rolf

Hoeft niet. Je kunt binnen TM aangeven wat je NIET in je backup wil hebben, bijvoorbeeld je systeemfiles (als je gewoon een originele install DVD hebt), of Applicaties (als je daar install disks van hebt). Je kunt je TM backup zo klein maken als je wil, en zo groot als je opstartschijf (of nog groter als je meer schijven zou hebben).

Bijdrager
    bedhead

Ook daar bestaan heel wat theorietjes over….

Zoals Rolf aangeeft, hoeft het niet. Afhankelijk van wat je mee wil back-uppen.

Bijdrager
    W0uTeRr

Oké, bedankt voor info jongens! Ik denk nog eventjes na…

EDIT: Ik heb besloten toch maar voor de grootste schijf te gaan (dus die van 1 TB), want je kunt maar beter te veel dan te weinig ruimte hebben :wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.