6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Beaglelover

(Opgelost) Webadressen openen met Google Earth ipv Safari

Sinds afgelopen zaterdag openen webadressen vanuit documenten niet meer in Safari maar starten Google Earth (4.3) op. In eerste instantie dacht ik dat dit alleen in mail voorkwam maar blijkt nu ook in andere documenten bijv. vanuit Pages of een pdf te gebeuren.
    Blijkbaar is de extensie html nu gekoppeld aan Google Earth.app. Ik heb links en rechts gezocht maar vind nergens hoe ik htm(l)-bestanden weer kan koppelen aan Safari.

Bijdrager
    The JM

Bij de voorkeuren van Safari > Standaardwebbrowser:

Bijdrager
    Beaglelover

Tjonge hoe stom kun je zijn, 26x geopend en niet zien staan, bij deze dus opgelost, BEDANKT. Ik had ook al gezocht in Finder, Mail, Forum, Google.

Bijdrager
    The JM

Ach, ik vind het persoonlijk ook een beetje vreemd dat je dat daar in moet stellen. Stel dat je altijd Firefox gebruikt dan moet je in Safari instellen dat je Firefox wilt gebruiken (als je de opdringerigheid van Firefox genegeerd hebt).
    Beetje onlogisch vind ik. Maar als je het een keer weet dan vergeet je het niet meer;)

Bijdrager
    Oppie

Klopt niet: je kunt het ook -via een paar klikken- in de voorkeuren van FF regelen.
    En dat is de bedoeling ook: in elke browser behoor je het te kunnen instellen dat het de standaard browser wordt.

Maar TS heeft blijkbaar een url-bestandje met het Toon info venster aan Google Earth gekoppeld; da’s weer een ander verhaal.

Bijdrager
    The JM

Ah oke. Ik gebruik firefox niet zo vaak dus van die optie wist ik niet af.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.