9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    lemoentje

[Opgelost] Videogeheugen in een 20″ Intel iMac

Ik heb een 20″ Intel iMac met 1GB geheugen en 256MB videogeheugen. Vandaag had ik wat fouten op mijn opstartschijf, en ik heb meteen even een hardwaretest uitgevoerd. Niets aan de hand, schijf ook weer hersteld, maar wat me opviel is dat bij de resultaten van de hardwaretest er gemeld wordt dat de iMac over 128MB videogeheugen beschikt, terwijl ik systeemeigenschappen in OS X zelf wel melding van de 256MB maken… Iemand een idee hoe dit kan?

Bijdrager
    Petje

misschien bestaat het videogeheugen uit 2 modules van 128 waarvan er dan 1 stuk is.
    Ik zou dit eens laten controleren bij de Apple dealer

Bijdrager
    empoor
    ”Petje”

misschien bestaat het videogeheugen uit 2 modules van 128 waarvan er dan 1 stuk is.
    Ik zou dit eens laten controleren bij de Apple dealer

Ik zou ook even langs een Apple Centre langsgaan om te laten controleren of eentje niet kapot is :?

Bijdrager
    G-Force

2 modules van 128 MB klink niet logisch.

Dit is het logicboard van de 17″ met 128 MB, 4 chips, elk 32 MB. Dan zal de 256 MB versie waarschijnlijk of 64 MB chips hebben of op de achterkant van het logicboard nog eens 4 32 MB chips.;)

Wat er aan de hand kan zijn weet ik niet, maar een defect betwijfel ik.

Bijdrager
    lemoentje

Ik dacht eigenlijk ook niet direct aan een defect, maar vind het wel apart. Wellicht dat er nog iemand met een 256MB videokaart uitgeruste Intel iMac is die even kan kijken of dat het bij hem/haar ook zo is?

Bijdrager
    JvR90

Dat is normaal, dat had ik ook op mijn vorige imac core duo met 265mb vram. Schijnt een bug te zijn in hardwaretest…

Bijdrager
    lemoentje
    ”GordonNL”

Dat is normaal, dat had ik ook op mijn vorige imac core duo met 265mb vram. Schijnt een bug te zijn in hardwaretest…

Gelukkig, begon zo langzamerhand te twijfelen. “Mijn vorige iMac Core Duo met 256MB VRam”? Je hebt inmiddels een nieuwe waarbij dat niet zo is, of je hebt een MacBook(Pro)?

Bijdrager
    JvR90

Ik had dus een iMac Core duo met 256 vram, maar die was niet goed (dead on arival). Toen had ik hem dus terug gebracht naar de apple centre en ze zouden een nieuwe bestellen, maar ze kwamen er 5 weken later achter dat ze dat vergeten waren. Maar ze hadden nog wel de standaard 20” iMac’s op voorraad.. En ik mocht kiezen tusen of weer wachten op een met 256 vram of eentje met 1,5gb ram geheugen en ik heb dat laatste maar gedaan.

Bijdrager
    lemoentje

soms zit ’t mee, en soms zit ’t tegen…
    in ieder geval bedankt voor je opmerking m.b.t. 256MB VRam… Scheelt mij weer een ritje!!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.