7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Yost

[Opgelost] USB stick onzichtbaar onder Apparaten in Finder

Ik heb regelmatig dat ik USB sticks in mijn Powerbook stop die vervolgens niet zichtbaar worden in een Finder venster. Het ikoon wordt wel zichtbaar op het bureaublad, maar de usb stick blijft onzichtbaar onder Apparaten links in een Finder venster. Ook als ik in een Finder venster naar het bureaublad ga, zie ik alleen de “normale” bestanden, maar geen USB stick.

Onder 10.3 werkte het allemaal nog, en ook onder de eerste versies van 10.5. Toen werd een USB stick altijd zichtbaar onder Apparaten. De laatste tijd, sinds een paar maanden, heb ik er gedoe mee.

Is het oplosbaar en hoe kan ik dat doen? Bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    MacBoot

Finder > Voorkeuren > Navigatiekolom
    en dan onder Apparaten > Externe schijven aanvinken
    het kan zijn dat daar een streepje in staat, dat moet een vinkje zijn:wink:

Bijdrager
    Masto

Ik heb gek genoeg hetzelfde, maar dan alleen met een 8-gig stick van Sony. Alle andere sticks die ik gebruik zijn zichtbaar alleen die niet. Verder geen probleem, alleen opvallend. Nooit een oplossing voor gezocht, trouwens, dus ben wel benieuwd.

Bijdrager
    bassw

is het niet zo dat hij dan misschien verkeerd ontkoppeld is bij een windows machine? opnieuw in windowsbak hangen, netjes verwijderen (via taakbalk beneden?) en dan moet hij het doen.

zo is het in ieder geval wel met de harde schijf van een vriendje

Bijdrager
    Yost
    ”MacBoot”

Finder > Voorkeuren > Navigatiekolom
    en dan onder Apparaten > Externe schijven aanvinken
    het kan zijn dat daar een streepje in staat, dat moet een vinkje zijn:wink:

Dank je, MacBoot. Dat was het. Vinkje gezet en het werkt weer zoals vroeger. Enig idee hoe dat streepje er is gekomen?

Bijdrager
    Davido

MacBoot,

Yost ziet zijn usb stick wel…. ik gebruik echter OS X 10.4.11 en kan dus onder de Finder / Voorkeuren / Navigatiekolom enkel de Verwisselbare media aankruisen. Geen reactie echter… Ik heb verschillende USB sticks geprobeerd zowel in het USB slot van het toetsenbord alswel achterop de iMac.

Zijn er nog andere mogelijkheden om invoer vanaf USB te verkrijgen, ik kan bijvoorbeeld ook mijn fotocamera niet meer zien in iPhoto. Kan het via een firewall afgesloten zijn?

Graag je advies!

Bijdrager
    Johnyw

Is daar ondertussen een oplossing voor want ik heb er hier ook twee, eentje wat wel op de desktop van de mac van een vriendin verschijnt ( bij mij dus niet)en een nieuwe usb 4 GB stick, verschijnt ook niet …

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.