10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    NOTyourHERO

[opgelost] Torrents downloaden lukt niet

Mijn Apple wil geen torrents downloaden. Ik heb dit ding sinds donderdag en ik heb gisteren BitTorrent erop gezet. Maar iedere keer als ik een torrent wil downloaden kreeg ik een foutmelding. Ik dacht, misschien ligt dat aan het torrentprogramma, dus heb ik BT verwijderd en uTorrent geinstalleerd. Maar daar precies dezelfde foutmelding.

Dit is de foutmelding

/Users/Tamara/Downloads/Emilie_Autumn_Discography.4382277.TPB.torrent kon niet worden geopend omdat er een onbekende fout is opgetreden.

Probeer het bestand eerst op te slaan op schijf en dan te openen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel kan gaan downloaden?

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Probeer eens is een ander torrent bestand… misschien is er iets misgegaan met het downloaden van het torrent bestand.

Bijdrager
    NOTyourHERO

Nee, dit is helaas al het zoveelste bestand dat ik probeer.

Bijdrager
    Lauwrence

Knap vage foutmelding :-/

Kom je hetzelfde probleem tegen met een willekeurig andere torrent? Staat de juiste poort open? Gezien je fouten krijgt met 2 verschillende clients ruik ik problemen met de torrent zelf.

edit: ik zie net de replies pas. Ik zou eens kijken naar poorten. Probeer Transmission eens, deze torrent client geeft nl. keurig aan in de preferences of betreffende poort ook open is.

Bijdrager
    NOTyourHERO

Ja, andere torrents geven hetzelfde probleem, maar ik weet niet wat je met poorten bedoelt. Ik ben niet zo heel technisch.

Inactief
    Anoniem

Klinkt als onderstaande (3e post in thread)…

-> http://macwereld.nl/forum/2009/02/extensie_koppelen_aan_programma

Bijdrager
    Lauwrence

Een IP adres (=netwerk adres=jouw adres op Internet) is toegankelijk middels diverse deuren (=poorten). Bepaalde deuren zijn gereserveerd, zoals nr. 21 voor FTP (bestands overdracht) en 80 voor ‘normale’ websites (http).

Torrent clients gebruiken een poort die je zelf kunt aanpassen, maar die poort moet wel open staan in jouw gateway (ADSL/kabel-modem).

Om je nu een technische hoofdpijn te besparen wil ik je aanraden Transmission eens te proberen, want deze torrent client geeft aan of de door jou aangegeven poort ook open staat in de gateway (en firewall).

Succes en post gerust terug mocht je er niet uitkomen, genoeg kennis op dit forum:-D

groeten,

Lau.

edit: good point Zakske! Jouw torrent client wordt wel geopend wanneer je de torrent aanklikt? Zoniet, probeer dan eens ‘open with’ en selecteer dan de client, uTorrent in dit geval. Blijkt dit het probleem kun je middels een ‘get info’ op de torrent de voorkeuren aanpassen.

Bijdrager
    NOTyourHERO

@ Sakske
    Jaaaa, mn torrent begint te downloaden :). Ik zit echt heel moeilijk te denken en dan is dit de oplossing :P

Bijdrager
    Lauwrence

hehe, sommige grote problemen kunnen zo simpel op te lossen zijn;-)

Zelfs jouw Mac moet weten welk progje aan te spreken voor welke file.

Mooi dat het opgelost is, veel plezier!

groeten,

Lau.

Bijdrager
    sypie

En zelfs al werkt de torrent nu wel: voor een optimale snelheid is het open zetten van poorten op je Router/modem wel handig. Zo wordt het goede verkeer in de juiste banen geleid, ook jou torrent verkeer. Daarover zijn al een heleboel topics volgeschreven.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.